۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۰۹۱۲
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

محور مقاومت عامل مؤثر انزوای آمریکا در جهان

محور مقاومت عامل مؤثر انزوای آمریکا در جهان
رحماندوست به نقش جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در انزوای آمریکا در جهان پرداخت و گفت: مقاومت در مقابل ظلم آمریکا و در حمایت مردم مظلوم و مسلمان به وجود آمده است.

مجتبی رحماندوست، دبيركل جمعيت دفاع از ملت فلسطين، در گفت­ و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در انزوای آمریکا در جهان پرداخت و گفت: زمانی جنگ سرد میان دو قدرت شرق و غرب وجود و آمریکا تنها یک رقیب به نام شوروی در دنیا داشت و بعد از فروپاشی تبدیل به 15 کشور شد، از از این رو آمریکا احساس قدرت طلبی، تک محور و تک قطبی بودن در دنیا پیدا کرده بود و دنیا بر قطب واحد قدرت آمریکا اداره می شد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شوروی سابق با گرایش ماتریالیسی و مادی گرایانه در حال معامله و مذاکره با آمریکا بود، همان گونه که آمریکا و شوروی در جنگ ایران و عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با صدام جنایتکار متحد شدند.

وی با بیان اینکه محور مقاومت در مقابل قطب آمریکا در منطقه ایجاد شده است؛ گفت: مقاومت در منطقه در جهت حمایت مردم مظلوم و مسلمان به وجود آمد؛ زیرا محور مقاومت مبنای مادی ندارد و بر مبنای معارف الهی تأسیس شده است؛ از این رو آمریکا دریافته است که محور مقاومت قابلیت سازش با آمریکا و استکبار جهانی را ندارد.

عدم تصویب تحریم تسلیحات ربطی به برجام خسارت بار ندارد

کارشناس مسائل سیاسی درباره حمایت و بزک کردن غرب گرایان داخلی از برجام یادآور شد: دولتمردان فعلی یادگار اصلاح طلبان و غرب گرایان هستند و زمانی که دولت فعلی روی کار آمد، گرایش خود را به غرب مخفی نکرد که این مسأله نیاز به سند و استدلال ندارد؛ آنها به طور روشن و واضح گرایش به غرب با کدخدا و کنار آمدن با غرب را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه رسانه‎های حامی دولت سعی دارند انزوای آمریکا در تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران را به برجام نسبت دهند، افزود: با مخالفت روسیه و چین تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت رأی نیاورد و این مسأله ربطی به برجام و توافق با غرب ندارد، اما دولتمردان سعی دارند برای بزک کردن برجام به هر چیزی استدلال کنند و آن را به گونه ای توجیه و تفسیر کنند تا در مقابل بدبینی مردم نسبت به عملکرد آنها در برجام، دستاوردآفرینی کرده باشند.

 دول عربی به خواسته های ملت خود بی توجه هستند

رحماندوست به تبیین راهکارهای خروج آمریکا از منطقه پرداخت و ابراز کرد: مردم ایران و امت اسلامی در کشورهای دیگر هیچ طرفداری و گرایشی نسبت به آمریکا و غرب ندارند و حتی دولت امارت که با رژیم صهیونیستی قرارداد امضا کرده است، جریان ها، مقاومت داخلی و ملت آنها با این مسأله مخالف هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز دول عربی به خواسته های ملت خود بی توجه هستند، گفت: دولت‎های عربی به خواسته های ملت خود توجهی ندارند و اگر محور مقاومت و راهپیمایی های اعتراضی در این کشورها راه بیفتد، این دولت‎ها برنمی‌‎تابند و مقابله خواهند کرد.

دبيركل جمعيت دفاع از ملت فلسطين ابراز کرد: اگر دولت‎ها و حکومت های اسلامی خواهان این هستند که پا برجا بمانند و با مخالفت مردم و تظاهرات مردمی مواجه نشوند، خواسته­‎های ملت خود در جهت عدم تسلیم و سازش با آمریکا را اجرایی کنند؛ چنان که مجلس اعلای عراق طرح خروج آمریکا را صادر کرد، کشورهای اسلامی دیگر نیز در اجرای این طرح جدی باشند تا به نتیجه مطلوب برسند./998/ت302/ق

ارسال نظرات