۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۹۲۳
آیت الله خاتمی تأکید کرد؛

دو واجب قابل جمع؛ حفظ جان مردم و برپایی عزاداری محرم

دو واجب قابل جمع؛ حفظ جان مردم و برپایی عزاداری محرم
نماینده خبرگان رهبری حفظ جان مردم و برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان را واجب دانست و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امشب در یازدهمین نشست جامعه ستایشگران استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر الهی از دیدگاه قرآن کریم گفت: مداحی یک هنر آیینی بوده و در خدمت فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مداح از آن جهت که انتصاب به اهل بیت(ع) دارد و باید در همه رفتارهای زندگی خود جلوه ای از معارف این بزرگواران را به نمایش بگذارد، ادامه داد: ستایشگران اهل بیت(ع) باید همواره از نفس خود مراقبت کرده و از خواسته های نفسانی پرهیز کنند تا بتوانند بر دل ها اثر بگذارند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مداحان مدام باید در پی دانش افزایی باشند، ابراز کرد: مداحان باید مقاتل معتبر را مطالعه کنند و بدانند تقلید از دیگران درست نیست؛ مداح باید در پی شور حسینی بوده و هم در پی ارتقای بصیرت و شعور دینی باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مداحان باید روی کلمه کلمه ای که می گوید فکر کند، بر ضرورت هم افزایی مداحان و خطبا تأکید و اضافه کرد: امروز مردم مداحی را هنری آیینی می دانند، از این رو مداحان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که مشکل ساز شود.

وی با اشاره به اینکه اخلاص ستون فقرات مداحی کردن است، انقلابی گری را لازمه مداحی کردن دانست و ضمن تقدیر از زحمات صدا و سیما در زمینه عزاداری ماه محرم ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت عزاداری ماه محرم فرمودند عزاداری امسال را برگزار می کنیم، اما به این صورت که خطیب در حسینیه سخنرانی کرده و مداح نیز به ستایشگری بپردازد، اما تنها بنده مستمع باشم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برپایی مجالس عزای حسینی امروز بر همگان لازم است، مجالس عزاداری را مصداق تعظیم شعائر الهی توصیف و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، حفظ سلامت و جان مردم برای ما واجب است؛ همان اندازه که مسأله برپایی عزاداری محرم برای ما اهمیت دارد، حفظ جان مردم نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم عنوان کرد: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند؛ این سخن بی اساس و نادرستی است و همه بدانند ما در برابر کسانی که می خواهند مجالس عزاداری را تعطیل کنند محکم ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

وی ضمن اشاره به لزوم مقابله با جریان افراط و تفریط در زمینه عزاداری ماه محرم مطرح کرد: برخی دیگر نیز می گویند ما عزاداری می کنیم ولو کرونا گرفته و بمیریم؛ بند بند وجود همه ما عشق به اباعبدالله(ع) است، اما آیا سیدالشهدا(ع) اجازه خودکشی می دهد؟ سیدالشهدا(ع) در اوج خردورزان عالم است و نظام اسلامی نیز تأکید می کند که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری کنید و ما باید با این مغلطه نادرست مقابله کنیم./841/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
آیا سیدالشهدا(ع) اجازه خودکشی می دهد؟
دقیقا استدلال طرف مقابل شما همین است. شما ناخواسته در جواب استدلال طرف مقابل را هم قبول کردید ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه
0
0