۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۰۹۲۴
با حضور آیت الله خاتمی؛

یازدهمین نشست جامعه ستایشگران استان قم برگزار شد

یازدهمین نشست جامعه ستایشگران استان قم برگزار شد
یازدهمین نشست جامعه ستایشگران استان قم با حضور آیت الله خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یازدهمین نشست جامعه ستایشگران استان قم امشب با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بستر عزاداری را برای هیأت ها در شرایط کرونایی فراهم می کنیم

بر اساس این گزارش، محمدکاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه امسال محرمی همراه با معنویت و حال و هوای خاصی را برگزار خواهیم کرد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی باید توجه داشته باشیم که در حین عزاداری بهداشت را نیز رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: مسجد مقدس جمکران در شرایط کرونایی بنا دارد در ایام محرم و صفر بستر عزاداری را برای همه هیأت ها فراهم کند. متناسب با شرایط کرونایی تدابیری را اندیشیده ایم و سعی می کنیم مجالس عزاداری محرم را علی‌رغم رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت با شکوه برگزار کنیم.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه با بیان اینکه برپایی مجالس عزای حسینی امروز بر همگان لازم است، مجالس عزاداری را مصداق تعظیم شعائر الهی توصیف و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، حفظ سلامت و جان مردم برای ما واجب است؛ همان اندازه که مسأله برپایی عزاداری محرم برای ما اهمیت دارد، حفظ جان مردم نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم عنوان کرد: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند؛ این سخن بی اساس و نادرستی است و همه بدانند ما در برابر کسانی که می خواهند مجالس عزاداری را تعطیل کنند محکم ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.

وی مطرح کرد: برخی دیگر نیز می گویند ما عزاداری می کنیم ولو کرونا گرفته و بمیریم؛ بند بند وجود همه ما عشق به اباعبدالله(ع) است، اما آیا سیدالشهدا(ع) اجازه خودکشی می دهد؟ سیدالشهدا(ع) در اوج خردورزان عالم است و نظام اسلامی نیز تأکید می کند که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری کنید؛ ما باید با این مغلطه نادرست مقابله کنیم./841/پ202/ف

ارسال نظرات