۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۹۲۷
نماینده ولی فقیه در ایلام مطرح کرد؛

سلامتی عزاداران؛ خط قرمزی که با رعایت پروتکل‌ها حفظ خواهد شد

سلامتی عزاداران؛ خط قرمزی که با رعایت پروتکل‌ها حفظ خواهد شد
امام جمعه ایلام حفظ سلامتی مومنین را خط قرمز اسلام دانست و گفت: بنابراین همه در مراسمات عزاداری‌ ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار شامگاه امروز دوشنبه در مراسم برگزاری گردهمایی عاشورائیان در آستانه محرم که با حضور عوامل اجرائی این مراسمات برگزار شد، بیان داشت: امسال کرونا بسیاری از مراسم های دینی را به نوعی تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان ایلام از خیرین می خواهیم که نذورات خود را در قالب رزمایش کمک مومنانه به دست خانوارهای کم درآمد و مستمند استان برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار بیان کرد: باید در ایام برگزاری مجالس عزای حسینی، دوستداران آن امام همام و اهل بیت علیهم السلام از این حضور خود در هیات های مذهبی شور و شعور حسینی کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: امسال هم در بحث برگزاری عزاداری های محرم فصل الخطاب برای همه ما کلام و سخنان گهربار مقام معظم رهبری در عید قربان بود، لذا همه برای حفظ سلامتی مومنین که در اسلام به انواع خط قرمز شناخته می شود، ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی هستیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد فتاحی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار داشت: عاشورا را باید یک مکتب پویا و انسان ساز عنوان کرد که قرار گرفتن در این مسیر زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی برای ما خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: وضعیت جامعه به گونه ای شده است که امروز همه ما نیازمند تاسی از نهضت عاشورای حسینی هستیم.

حجت الاسلام فتاحی در ادامه سخنان خود گفت: اگر امروز ایران اسلامی در جهان به عنوان محور مقاومت شناخته می شود، این امر ناشی از تاسی ملت ایران از نهضت و مکتب امام حسین (ع) می باشد.

این مقام فرهنگی گفت: در ایام عزاداری های ایام محرم سازمان تبلیغات اسلامی به نوعی متولی و ناظر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هیات ها و تشکل های مذهبی می باشد.

براساس این گزارش، در پایان این همایش که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام نکات و الزامات بهداشتی برگزاری مراسمات محرم را برای حاضرین تبیین و تشریح کردند./1404/پ202/ف

ارسال نظرات