۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۹۳۱

تجدید چاپ «قمقام زخار و صمصام بتار» اقدامی تکراری اما پسندیده

تجدید چاپ «قمقام زخار و صمصام بتار» اقدامی تکراری اما پسندیده
مرحوم فرهاد میرزا در پاسخ به درخواست مداحان برای در دست داشتن مقتلی مناسب و متقن برای نقل روضه حضرت سید الشهداء دست به تألیف این کتاب زد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آیت الله یوسفی غروی مدرس عالی حوزه شب گذشته در مراسم رونمایی و نقد کتاب قمقام زخار و صمصام بتار، با بیان اینکه انگیزه فرهاد میرزا از نوشتن این کتاب درخواست مداحان بوده، عنوان کرد: مرحوم فرهاد میرزا در پاسخ به درخواست مداحان برای در دست داشتن مقتلی مناسب و متقن برای نقل روضه حضرت سید الشهداء دست به تألیف این کتاب زد.

آیت الله یوسفی غروی اظهار داشت: درست است که تکرار قبیح است ولی اگر این تکرار با انگیزه مضاعفی باشد مثل اینکه برای اظهار محبت و مخاطبت باشد دیگر این تکرار قبیح نیست. اینکه مقتلی که در گذشته نوشته شده است دوباره چاپ و منتشر شود زمانی تکراری می شود که همان کتاب باشد ولی اگر همراه با تصحیح و دقت باشد دیگر تکراری نیست.

مدرس عالی حوزه ابراز کرد: فرهاد میرزا در این کتاب تأکید کرده است که کرامات نقل شده در این کتاب مستدل بوده و به هر نقل قولی بسنده نکرده است.

وی ضمن تشکر از حجت الاسلام هادی منش برای تصحیح این کتاب، گفت: وی برای تصحیح این مقتل سختی و زحمات زیادی متقبل شد و تصحیح این کتاب سه سال به طول انجامیده است./826/پ203/ف

ارسال نظرات