۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۹۳۸
حجت الاسلام وکیل پور تأکید کرد؛

تقویت گفتمان «ما می توانیم»؛ مصداق بارز امر به معروف

تقویت گفتمان «ما می توانیم»؛ مصداق بارز امر به معروف
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تقویت گفتمان «ما می توانیم» از مصادیق بارز امر به معروف است، گفت: در قالب های هنرمندانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه تبلیغ مجازی فرصت های بسیاری را پیش روی مبلفان برای گسترش گفتمان انقلاب قرار می دهد، گفت: مبلغان باید از فرصت تبلیغ محرم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده یاد کرده اند، ادامه داد: امروز آنگونه که شایسته است به مسأله امر به معروف و نهی از منکر توجه نداشته ایم؛ بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبلغان در بخش هایی که حضور دارند باید طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر باشند و مبانی آن را برای مردم روشن سازند.

حجت الاسلام وکیل پور با اشاره به اینکه انسانی که نسبت به اطراف خود بی تفاوت باشد، مرده ای متحرک است، تأکید کرد: امروز مبلغان باید مبانی امر به معروف و نهی از منکر و شبهاتی که پیرامون آن وجود دارد را به صورت روشن بیان کرده و پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای رهبری، امر به معروف از شیرین ترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی محسوب می شود، بیان کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید سیر بحث را به صورت تدریجی برای مردم تبیین کنیم؛ ابتدا اهمیت و سپس عواقب بی توجهی به آن را باید مورد بحث قرار دهیم تا مردم در همه زمینه های این واجب فراموش شده ورود پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما نباید نسبت به امور دنیوی همدیگر بی تفاوت باشیم، عنوان کرد: ما نسبت به زندگی یکدیگر مسؤول هستیم و اگر مشاهده کنیم کسی مسیر غلطی را برای زندگی خود انتخاب کرده است، باید او را راهنمایی کنیم.

حجت الاسلام وکیل پور با بیان اینکه امروز دشمن از ظریق فضای مجازی اعتقادات مردم را مورد آماج حملات گسترده قرار داده است، ابراز کرد: همانطور که در سیل ها و زلزله ها به داد مردم می رسیم، باید در سیل ها و زلزله های اعتقادی نیز به یاری همدیگر بشتابیم و این مورد را کم اهمیت تر از حرکت های جهادی در خدمت رسانی به مردم ندانیم.

استاد حوزه علمیه قم تقویت گفتمان «ما می توانیم» از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری توصیه به ورزش، خرید کالای ایرانی و تشویق دیگران به خرید این کالاها، مبارزه با القای یأس در جامعه، تقویت اراده مردم، وقت گذاشتن برای تربیت فرزندان و مواردی از این دست از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در دنیای امروزی است.

وی با اشاره به اینکه باید در قالب های هنرمندانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، مطرح کرد: گاهی می توان در قالب طنز در راستای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و اگر این استفاده هنرمندانه باشد از اثرگذاری بسیاری برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام وکیل پور با بیان اینکه مبلغان باید مردم را نسبت به عواقب سکوت نسبت به جریان حق متوجه سازند، تأکید کرد: گاهی باید دانست که سکوت پیشه کردن به منزله بازی در زمینه دشمن است؛ ما باید از ظرفیت محرم استفاده داشته باشیم تا زشتی و پلیدی گناهان را برای مردم روشن سازیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دشمن درصدد جا به جایی معروف و منکر است، بیان کرد: دشمن همواره تلاش می کند معروف ها را منکر و منکرات را معروف جلوه دهد، از این رو همه ما باید مراقب باشیم گول تبلیغات دشمن را نخوریم.

وی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای رهبری بالاترین درجه امر به معروف، امر به معروف به مسؤولان است، عنوان کرد: مطالبه از مسؤولان یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مبلغان به آن توجه داشته باشند؛ این که می گویند یکی از شرایط امر به معروف احتمال اثر داشتن است را نباید با احتمال اصلاح اشتباه گرفت، چراکه ممکن است یک سخن در مسیر زندگی شخص در آینده اثر داشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند احتمال اثر در همه جا وجود دارد.

حجت الاسلام وکیل پور با اشاره به ضرورت تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در ماه محرم تأکید کرد: امروز بسیاری از مردم از مکتب شهید سلیمانی استقبال می کنند و ما باید این مکتب ممتاز را برای آنها بیان کنیم؛ امروز دشمن در صدد آن است که مکتب عاشورا را کمرنگ ساخته و از بین ببرد، اما ما با حرکت های جهادی و کمک مردم این اجازه را نخواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منبری که از منبر خود که پایین می آید باید در صحنه عملیات حاضر شود و آنچه را در منبر بیان کرده است را اجرایی کند./841/پ202/ق

ارسال نظرات