۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۹۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

فعالیت هیأت های عزاداری مستلزم ثبت نام در سامانه «بیرق» است

فعالیت هیأت های عزاداری مستلزم ثبت نام در سامانه «بیرق» است
حجت الاسلام بزمانی گفت: هیأت های عزاداری این استان به منظور برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، باید مشخصات خود را در سامانه «بیرق» ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گویی اظهار داشت: بنا به تصویب ستاد مقابله با کرونا عزاداری ایام محرم امسال در شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود از همین رو هیئت‌های عزاداری موظف به دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه سلامت عزاداران حسینی وابسته به اجرای پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: از همین رو از متولیان هیئت‌های عزاداری خواهشمندیم به منظور برگزاری هرچه بهتر و منظم تر سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، نسبت به ثبت نام در سامانه بیرق اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هیئت‌های عزاداری با ورود به این سامانه درخواست مراسم خود در ایام محرم را به ثبت رسانده و پروتکل‌های مورد نیاز برای رعایت را نیز مطالعه می‌کنند و پس از دریافت کد پیگیری به یکی از ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان مراجعه می‌کنند.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اینکه جلساتی با هدف تبیین این پروتکل‌ها برای متولیان هیئت‌های عزاداری در استان برگزار شده است، گفت: امسال دسته روی هیأت‌ها انجام نمی‌شود و استفاده از طبل، سنج و زنجیر در محل عزاداری باید به صورت شخصی باشد.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت خواهد بود و داشتن ماسک و رعایت فاصله دو متری الزامی است، تصریح کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است و نذورات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده تنها در قالب مواد غذایی خشک یا خام توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این استان بیش‌از ۸۰۰ هیأت مذهبی وجود دارد که تاکنون بیش از ۵۰ هیئت مذهبی استان سیستان و بلوچستان در سامانه بیرق ثبت نام کرده‌اند./1399/د101/ب1

ارسال نظرات