۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۰۹۵۶
دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان شرقی:

مسؤولان در اولویت امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند

مسؤولان در اولویت امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند
حجت الاسلام نستوهی اولویت امر به معروف را مسؤولان دانست و گفت: نگاه مردم به امرا و حکمای خود است و تا آنان درست عمل نکنند نمی‌توان از مردم انتظار داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدحسن نستوهی دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان شرقیدر گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته احیای امر به معروف اظهار داشت: مدتی پیش این ستاد با تغییر رویکرد، معاونت مطالبه‌گری، رسانه و فرهنگ سازی را ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به روایات و احادیث دینی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: این کار باید از روی دل سوزی و دغدغه باشد، امر به معروفِ عملی، وظیفه ناجا بوده ولی ما بر فرهنگ سازی تاکید ویژه‌ای داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی از اجرای آموزش ضمن خدمت امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خبر داد و گفت: این آموزش به صورت شش ساعت در ماه به غیر از سخنرانی‌ها و کلاس‌های متداول اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای مسئولین نیز آموزش انتقاد پذیری اجرا خواهیم کرد تا بتوانند به بهترین نحو جوابگوی مردم بوده و مشکلات آنان را حل کنند.

حجت الاسلام نستوهی با بیان این که آذربایجان شرقی مبدع و پیشتاز اجرای طرح "مدارس امر به معروف" است، ابرازداشت: آموزش در سنین کودکی و نوجوانی مانند نقش است بر سنگ، کارهایی مانند مسواک زدن تا رفتارهایی در محیط خانواده، معروف‌هایی هستند که باید با شیوه‌های مطبوع آموزش داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان شرقی اولویت امر به معروف را مسئولین دانست و ادامه داد: نگاه مردم به امرا و حکمای خود است و تا آنان درست عمل نکنند نمی‌توان از مردم انتظار داشت.

وی خاطرنشان ساخت: در بحث مطالبه گری عملکرد مسئولین را تحت نظر داریم و به آنان تذکر می‌دهیم، در مواردی که ترتیب اثری داده نمی‌شود تذکر را به مسئولین کشوری آنان می‌رسانیم، بندها و تبصره‌هایی نیز برای برخورد داریم.

حجت الاسلام نستوهی از تشکیل گروه‌های تخصصی جهادی در زمیته‌های تخصصی خبر داد و گفت: علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت "مطالبه" مراجعه نمایند./1399/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات