۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۰۹۶۹
از سوی خبرگزاری رسا منتشر می‌شود؛

پروندۀ «آسمان سرخ، زمین ارغوانی»

پروندۀ «آسمان سرخ، زمین ارغوانی»
به مناسبت فرا رسیدن محرم الحرام در وضعیت کرونایی و مختلف بودن نظرات در خصوص شیوۀ عزاداری امسال، سرویس فرهنگی و اجتماعی پروندۀ «آسمان سرخ، زمین ارغوانی» را کلید زد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شب دوم اسفندماه خبر شیوع کرونا در ایران دست‌ به دست شد. تنها روش مقابله، تقلیل رفت‌ و آمد، محدود کردن اماکن عمومی و به عبارتی خانه نشینی بود. کمتر از یک ماه، دستور بستن درب حرم‌ها، امامزادگان و اماکن مذهبی صادر شد در حالی که هنوز خانواده‌ها و جوانان زیادی به اماکن تفریحی رفت و آمد داشتند.

بستن درب حرم حضرت معصومه(س) عده‌ای را از همان ابتدا به میدان کشاند و با شعارهایی، مخالفت خود را نسبت به این عمل اعلام کردند؛ این اعتراضات منجر به هتک حرمت حریم ملکوتی حضرت معصومه(س) و شکسته شدن درب حرم با لگد شد که پس از این اتفاق، قشر مذهبی و انقلابی مسیر خود را از مذهبی‌های کج فهم جدا کردند.

تمامی صفحات تاریخ گواهی می‌دهد که بین شیعیان کج‌فهم و جریان اسلام ناب درگیری‌هایی بوده است؛ به عنوان نمونه، هنوز چند روزی مانده به محرم 1442، عمدۀ طیف‌های مذهبی نظرات گوناگونی را پیرامون اصل عزاداری، شیوۀ عزاداری و مکتب امام حسین(ع) ارائه دادند. نظرات و فعالیت طیف زاویه‌دار در محرم امسال باعث شد تا سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پرونده «آسمان سرخ، زمین ارغوانی» را آغاز کند.

در این پرونده قصد داریم در قالب یادداشت و مصاحبه با وعاظ، مداحان و کارشناسان دینی به تحلیل درستی از وضع موجود دست یابیم، بخشی از افراط این جریان را به نمایش بگذاریم و محرم، که پشتوانه و روح نهضت امام خمینی(ره) است را به درستی معرفی کنیم./ت304/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
وفقکم الله
2
0