۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۹۷۵
حجت الاسلام آزادی تأکید کرد؛

نقشه دشمن برای تخریب عزاداری حسینی با اجیر کردن افراد ساده لوح و منافق

نقشه دشمن برای تخریب عزاداری حسینی با اجیر کردن افراد ساده لوح و منافق
امام جمعه هادی شهر گفت: دشمنان با اجیرکردن انسان های ساده لوح و منافق به دنبال تخریب و تضعیف عزاداری حسینی هستند که باید هوشیار باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر امروز در جمع فعالان فرهنگی این شهر با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری محرم اظهار داشت: ماه محرم منشأ به وجود آمدن بسیاری از حالات معنوی در انسان است که اخلاق را با نمونه های عینی اش آموزش می دهد.
 
وی، فداکاری، مبارزه با ظلم، برپایی عدالت و قیام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از مهم ترین اهداف قیام حسینی دانست و افزود: درس‌های عاشورا حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است که باید سرلوحه زندگی امت اسلامی درسراسر زندگی باشد.
 
امام جمعه هادی شهر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری از قیام عاشورا توانست پیروز شود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانست با بهره گیری از قیام عاشورا بر ظلم پیروز شود و امروزه به عنوان الگوی بیداری اسلامی در جهان شناخته می شود.
 
وی گفت: ملت‌های یمن، عراق، فلسطین، سوریه و لبنان با بهره گیری از فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی می تواند بر سیاست های خصمانه و شیطانی دشمنان پیروز شود.
 
حجت الاسلام آزادی کناری با بیان این که عزاداری ماه محرم امسال را باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم، تصریح کرد: فضاسازی سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند نصب بنر، پلاکارد، نصب پارچه عزا با موضوع گرامیداشت ایام ماه محرم و با محوریت پیام‌های اباعبدالله الحسین(ع)، هماهنگی با مساجد، هیأت مذهبی، برگزاری روضه های خانگی از جمله اقداماتی است که می تواند در برگزاری هرچه باشکوهتر عزای سیدالشهدا تاثیرگزار باشد. 
 
وی با اشاره به این که دشمنان درصدد هستند تا عزاداری محرم را تحت الشعای ویروس کرونا قرار دهند، بیان کرد: دشمن به بهانه شیوع بیماری کرونا در مجلس عزای امام حسین(ع) می خواهد آن را به تعطیلی بکشاند اما باید بداند که بیش از هزار و 400 سال است که عزای امام حسین(ع) نسل به نسل تا امروز منتقل شده است و امروز ما در امتحان بزرگی قرار داریم که باید با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی نقشه های دشمن را خنثی کنیم. 
 
امام جمعه هادی شهر ادامه داد: دشمنان می خواهند ما را نسبت به برگزاری عزای سیدالشهدا دلسرد کنند و احتمال می رود با اجیرکردن انسان های ساده لوح و منافق فضای شهر را به بهانه شیوع ویروس کرونا تخریب کنند که باید در مقابل این گونه افراد با نهایت خونسردی از ايجاد هر‌گونه تنش جلوگیری کرد.
 
وی با تاکید بر این که رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری محرم الحرام مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا الزامی است، تصریح کرد: بر همه عزاداران حسینی لازم است تا قوانینی را که عزیزان ستاد مبارزه با کرونا تصویب کرده اند کاملاً انجام داده و تابع دستورات آنها باشیم و مراسم را بر اساس این موازین تنظیم کنیم.
 
استاد حوزه علمیه افزود: اطعام دهی در این شب ها یکی از مسائل مهم در مراسم عزای امام حسین(ع) است که باید طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا با نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و بسته بندی شده و توزیع گردد و لازم است حین توزیع غذا نهایت دقت صورت گرفته تا از تشکیل تجمع، صف و تراکم جمعیت خودداری شود./950/پ310/ب1
ارسال نظرات