۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۶۰۹۸۱
مدیر رادیو معارف و محرم خبر داد؛

تدوین بیش از ۶۹۶ ساعت برنامه رادیویی ویژه معرفت افزایی حسینی

تدوین بیش از ۶۹۶ ساعت برنامه رادیویی ویژه معرفت افزایی حسینی
کاویانی از تولید و پخش بیش از ۶۹۶ ساعت برنامه در رادیو محرم و ۲۹۰ ساعت در رادیو معارف ویژه ماه محرم در جهت معرفت افزایی عزاداری سیدالشهدا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف در نشست خبری «آغاز به کار رادیو محرم» که پیش از ظهر امروز، در سالن جلسات رادیو معارف برگزار شد، با بیان اینکه محرم و عاشورا یکی از مبناهای راهبردی شیعه و نظام اسلامی است، گفت: امسال با توجه شیوع بیماری کرونا در برگزاری های عزاداری محدودیتی هایی ایجاد شده است، از این رو نقش رسانه ها و رادیوها در معرفت افزایی حسینی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی رادیو محرم، ترویج فرهنگ عزاداری مطلوب و مناسب است، گفت: دشمنان همواره در صدد تحریف و عزاداری های حسینی هستند، بنابراین رادیو محرم الگوی مناسبی از لحاظ ساختار و محتوای صحیح عزاداری را به مخاطبان ارائه خواهد داد.

مدیر رادیو معارف بیان کرد: شیوه برگزاری برخی عزاداری ها، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید نیست،  زیرا که محتوای روضه­ ها و مقاتل آن، هیچ گونه مستند تاریخی وجود ندارد؛ اما رادیو محرم با پخش روضه ها و مقاتل صحیح و مستند درصدد است که از این انحرافات جلوگیری کند.

کاویانی اظهار کرد: کارشناسان ما هر سال نسبت به عملکرد سال ها قبل رادیو محرم آسیب شناسی انجام می دهند تا نیازهای عمومی و سراسری مخاطبان را شناسایی کنند.

وی از افزایش پوشش و تنوع عزاداری های از مناطق کشور در رادیو محرم خبر داد و گفت: برای اینکه مداحی ها ما منحصر و محدود چندین مداح معروف کشوری نشود ما با هیأت های معروف از تمام مناطق کشور ارتباط برقرار کرده ایم، تا از تنوع بیشتر از مداحان و عزاداری مختلف های محرم برخوردار باشیم.

مدیر رادیو معارف با بیان این که شور و شعور حسینی همگام و همراه هم بوده است، افزود: امسال در رادیو محرم برای معرفت افزایی مخاطبان، بسته های صوتی چند دقیقه ای از سخنران برجسته و مشهور پخش می شود.

کاویانی با بیان اینکه در مجموع 696 ساعت برنامه از رادیو محرم پخش خواهد شد، گفت: رادیو محرم از سه طریق پخش رادیوهای سراسری، رادیو نما و اپلیکیشن ایران صدا در دسترس مخاطبان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امسال چهارمین سال آغاز به کار رادیو محرم است، بیان کرد: روز پنج شنبه این هفته با پیام صوتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضور علما و اصحاب رسانه در سالن کوثر صدا و سیما، رادیو محرم در سال 1399 آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر رادیو معارف در بخش دیگر سخنان خود به ویژه برنامه های ماه محرم رادیو معارف  اشاره کرد و گفت: رادیو معارف در دهه محرم پیام‌های عاشورایی را در قالب برنامه های زنده و تولیدی به سمع مخاطبان این رسانه دینی می رساند.

کاویانی با بیان اینکه  امسال بیش از 290 ساعت در 29 ساعت ویژه برنامه محرم در رادیو معارف پخش می شود، گفت:  برنامه زنده صبحگاهی حسینیه، خورشید بر نی، مشق عشق حقیقت جاودان نقد و نظر از ویژه برنامه های رادیو معارف در ماه محرم است.

همچنین در ادامه این نشست، حمید اشتری دبیر رادیو محرم، با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال پیاپی مدیریت راه اندازی و تدوین برنامه های رادیو محرم به کادر رادیو معارف واگذار شده است، گفت: برای آغاز به کار رادیو محرم از سه ما قبل 6 کارگروه فنی، تولید و پخش، فضای مجازی، تأمین آرشیو، کار گروه تبلیغ و اطلاع رسانی تشکیل شده است.

دبیر رادیو محرم بیان کرد: در سال‌های گذشته از روضه ها و نغمه سرایی ها 10 مداح معروف استفاده می شد که امسال به 40 مداح از سراسر کشور افزایش یافته و همچنین در سال های گذشته از سخنرانی20  شخصیت استفاده می شد که امسال این تعداد سه برابر شده است./998/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
فضای مجازی به حسینیه تبدیل شود.
0
0