۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۰۰۷
حجت الاسلام بادفر:

مبلغان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند

مبلغان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان از تهدید کرونا باید فرصت های تبلیغی ایجاد کنند، گفت: مبلغان به قشر خاکستری و نوجوانان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد بادفر عصر امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به رویکردهای مختلف موجود در عرصه تبلیغ گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سخت بودن اجتماع مردم در تکایا و حسینیه ها باید به رویکردهای جدید تبلیغ توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مبلغان از تهدید کرونا باید فرصت های تبلیغی ایجاد کنند، ادامه داد: در شرایط کرونایی که مردم نمی توانند به صورت جمعی در مساجد حاضر شوند، ما مبلغان باید سراغ آنها برویم و معارف مکتب عاشورا را برایشان تبیین کنیم.

حجت الاسلام بادفر با اشاره به ضرورت حضور روحانیت و مبلغان میان مردم به ویژه بازارها تأکید کرد: محرم بهترین فرصت برای آن است که سراغ کسانی برویم که به دلایل مختلف فرصت حضور در مجالس عزاداری را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه پر از اقشاری است که اگر کرونا هم نبود باز هم فرصت حضور در مساجد و مراسم های عزاداری را ندارند، اضافه کرد: مبلغان باید در پارک ها و برخی میادین که محل تجمع افراد است، حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان نباید منتظر باشند مردم به آنها مراجعه کنند، بلکه باید خودشان سراغ مردم بروند، خاطرنشان کرد: مبلغان باید به کسبه های محل، کمپ های اعتیاد، بوستان ها و محل تجمع اقشار خاکستری توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام بادفر با ابراز تأسف از کم توجهی برخی مبلغان به حرف دل جوانان و تبلیغ چهره به چهره عنوان کرد: ما محتواهای تبلیغی بسیاری به صورت پوستر و نرم افزار برای گوشی همراه آماده کرده ایم و مبلغان می توانند در راستای تبلیغ چهره به چهره از آنها بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان در شرایط کرونایی نباید موضع منفعلانه داشته باشند، بیان کرد: امروز شرایط کرونایی  فرصت روضه های خانگی را پیش روی ما قرار داده است که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید و اظهار کرد: مبلغان به قشر خاکستری و نوجوانان توجه ویژه داشته باشند و با آنها ارتباط بگیرند؛ مبلغان باید برای دانش آموزان و نوجوانان برنامه ریزی محتوایی خوبی داشته باشند./841/پ202/ق

ارسال نظرات