۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۰۱۰
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی:

عزاداری‌ محرم روزانه یک ساعت در حرم امام رضا برگزار می‌شود

عزاداری‌ محرم روزانه یک ساعت در حرم امام رضا برگزار می‌شود
توکلی فریمانی گفت: عزاداری‌های دهه اول ماه محرم در حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزانه به مدت یک ساعت در حرم مطهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد توکلی‌فریمانی با اشاره به تمهیدات آستان قدس رضوی برای ورود هیئات مذهبی به حرم مطهر در دهه اول محرم، اظهار کرد: آستان قدس رضوی مراسم ها و برنامه های حرم مطهر را برابر با ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال می‌کند. در همین راستا هیچ هیئتی به صورت دسته‌روی به حرم مطهر ورود پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: ‌هیئت‌های عزاداری نیز که از طریق شواری هیئات مذهبی مشهد معرفی می‌شوند، در صحن‌های حرم و با فاصله اجتماعی به عزاداری خواهند پرداخت.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: هر برنامه‌ای که امکان پوشش و خدمات آن با رعایت فاصله اجتماعی ممکن باشد در حرم برگزار می‌شود، در غیر این صورت فعالیت‌ها به صورت نمادین و در فضای خاص برگزار خواهد شد.

توکلی در خصوص تعداد هیئت‌هایی که در حرم اجازه عزاداری دارند، تشریح کرد: 18 هیئتی که قرار است در فضاهای باز حرم مطهر و با فاصله فیزیکی مناسب به عزاداری بپردازند، توسط شورای هیئات مذهبی معرفی خواهند شد و ما نیز در فضای حرم در خدمت عزیزان خواهیم بود./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات