۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۰۲۵
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر:

طرح «شمیم حسینی» در ملایر اجرا می شود

طرح «شمیم حسینی» در ملایر اجرا می شود
رئیس اداره اوقاف ملایر از اجرای طرح شمیم حسینی در ملایر همزمان با دهه اول محرم توسط اداره اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام پژمان جعفری با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: همه ساله همزمان با ایام ماه محرم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر همه برنامه‌های ویژه این ایام را در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال با توجه  به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا  مانند سال گذشته برگزار نمی‌شود افزود: امسال با برنامه‌‌ریزی‌ها و جلساتی که داشتیم قرار شد برنامه‌ها به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در چار چوب قوانین ستاد کرونا  برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شب اول محرم در پارکینگ پارک سیفیه در جوار مقبره سیف الدوله خبر داد و گفت: این برنامه به مدت ۱۱ شب در فضای باز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۵ هزار متر فضای باز برای حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و به صورت خانوادگی در نظر گرفته شده است افزود: مکان برگزاری مراسم قبل از ورود مردم و بعد از اتمام برنامه کاملا ضد عفونی شده و به جای فرش و موکت قرار است از صندلی استفاده شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در ابتدای ورود برای همه شرکت‌کنندگان در مراسم تست تب‌سنجی انجام می‌شود تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی نیز برای هر نفر دو متر در نظر گرفته شده و استفاده از ماسک نیز برای افراد شرکت‌کننده ضروری است.

وی با بیان اینکه پذیرایی در برنامه ممنوع است و این برنامه به مدت دو ساعت خواهد بود گفت: با وجود همه پروتکل‌های بهداشتی باز هم ما تابع قانون و دستورالعمل‌ها هستیم زیرا سلامت همشهریان برای ما اولویت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر تصریح کرد: با توجه به برنامه‌‌ریزی صورت گرفته برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی شامل قرائت قرآن، سخنرانی سخنرانان و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و ذکر ادعیه و زیارت عاشورا و سینه‌زنی خواهد بود و این برنامه قرار است ضبط شده و در سه شب آخر نیز به صورت مستقیم از شبکه استانی همدان پخش شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار است در دهه اول حدود ۵ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود افزود: این تعداد غذا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با مجوز بهداشت و درمان پخت و بین خانواده‌های کم‌برخوردار و حاشیه شهر توزیع می‌شود که برای این تعداد غذا نیز حدود ۷۵ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه همه ساله برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه نیز برگزار می شد گفت: امسال با توجه به شرایط موجود هیچ کدام از بقاع متبرکه برنامه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما از طریق دو کانال تکیه ابوالفضل(ع) و امامزاده عبدالله(ع) ملایر در فضای مجازی منتشر و بارگزاری خواهد شد در ادامه از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی ارزاق بین خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند شهرستان ملایر در ماه محرم خبر داد و گفت: این طرح در قالب «شمیم حسینی» اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه این طرح از محل نیت چهار موقوفه با نیت تعزیه انجام می‌شود تصریح کرد: قرار است حدود ۵۰۰ بسته با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

وی با بیان اینکه برای هر بسته از این ارزاق ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که شامل اقلام مختلف گوشت، برنج، رب، قند و چای و.... خواهد بود افزود: این ارزاق در دهه اول محرم توزیع می‌شود

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان نیز تعداد ۲ هزار بسته معیشتی در قالب طرح کمک‌های مومنانه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و در راستای نیت واقف توزیع شد گفت: برای این تعداد بسته نیز از محل موقوفات سیف الدوله ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد./1403/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات