۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۰۴۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

مقلدین شرایط کرونایی را درک و به فتاوای مراجع تقلید عمل کنند

مقلدین شرایط کرونایی را درک و به فتاوای مراجع تقلید عمل کنند
امام جمعه اهواز گفت: مقلدین مراجع باید شرایط کنونی را درک و به فتاوای مراجع تقلید در زمینه شیوه‌های برگزاری مراسم عزاداری در وضعیت کرونا عمل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در پیامی ویدیویی اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند که با وجود کرونا، مراسمات عزاداری باید تعطیل شوند حال آنکه هواپیما‌های مسافربری پر از جمعیت و مسافران در کنار هم می‌نشینند، اما در این باره اعتراض نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان داشت: برای برخی نه تنها جلوگیری از هرگونه تجمع در راستای مقابله با کرونا مهم نیست بلکه مزدور و جیره خوارانی هستند که برای زیر سؤال بردن ماه محرم و مناسبت‌های دینی همه کار می‌کنند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: برخی‌ها قائل به افراط و تفریط هستند و معتقدند در شرایط کنونی نیز مراسمات عزاداری را بدون هیچ کم و کاستی برگزار کنیم که برخی هم لباس‌ها بر چنین طبلی می‌کوبند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در عین حفظ سلامت به اقامه مجالس حسینی پرداخته شود، ادامه داد: مقلدین مراجع باید شرایط کنونی را درک و به فتاوای مراجع تقلید در زمینه شیوه‌های برگزاری کرونا در وضعیت کرونا عمل کنند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها از عدم تعطیلی مراسمات عزاداری و جان دادن‌ها در راستای اقامه عزای حسینی سخن می‌گویند، تصریح کرد: پیش از سخن گفتن، اندکی فکر کنیم، آن کسی که اینگونه سخنان را بیان می‌کند خود یک مقلد است و مردم از او تقلید نمی‌کنند، مرجعیت شیعه دستورالعمل دارد و میان سلامت و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، خط سومی ترسیم می‌کند./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات