۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۶۱۰۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد؛

ثبت‌نام ۴۶۱ هیأت مذهبی استان بوشهر در سامانه «بیرق»

ثبت‌نام ۴۶۱ هیأت مذهبی استان بوشهر در سامانه «بیرق»
حجت الاسلام سروستانی گفت: ۴۶۱ هیأت مذهبی استان بوشهر تاکنون در سامانه «بیرق» ثبت‌نام کرده‌اند و فعالیت هیئات در برنامه‌های ماه محرم منوط به ثبت‌نام در این سامانه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در گفت‌وگویی اظهار داشت: مشارکت هیئت‌های مذهبی در برگزاری برنامه‌های ایام ماه محرم منوط به ثبت‌نام در سامانه «بیرق» است.

وی اجرای طرح پویش مردمی هر خانه یک حسینیه خبر داد و افزود: تعداد هیئت‌های مذهبی استان بوشهر هزار و ۲۰۰ هیئت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: پویش مردمی هر خانه، یک حسینیه با استفاده از ظرفیت صداوسیما و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجرایی شده و برنامه‌های سوگواری از این طریق دنبال می‌شود و روضه‌های خانگی با حداقل جمعیت و تنها با حضور اعضای خانواده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سروستانی افزود: تنها هیئت‌های مذهبی که از طریق سامانه بیرق دارای مجوز می‌شوند می‌توانند در ایام ماه محرم فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تأکید بر همکاری حمایتی در تأمین امکانات ضدعفونی و ماسک هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و راه‌اندازی موکب‌های سلامتی هم منوط به مجوز دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به نشست هماهنگی با هیئت‌های مذهبی استان بوشهر تصریح کرد: جلسات توجیهی با حضور و مشارکت مسئولان هیئت‌های مذهبی، مراکز بهداشتی، ائمه جمعه و دیگر متولیان برگزار شد و در این راستا آموزش‌های لازم توسط کارشناسان برای مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشتی به اعضای هیئت‌های مذهبی ارائه‌شده است.

حجت الاسلام سروستانی از تشکیل شورای تبلیغ خبر داد و افزود: سلامت مردم خط قرمز برگزارکنندگان مراسم در ایام ماه محرم است که در این راستا راهکارهای لازم تدوین و ارائه‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: در این راستا از ظرفیت نیروی انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استفاده می‌شود که هماهنگی‌های لازم با فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه استان بوشهر شده است./1399/د102/ب1

ارسال نظرات