۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۰۵۶
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

آیت‌الله تسخیری مبلغ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی بود

آیت‌الله تسخیری مبلغ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی بود
حجت ‌الاسلام قمی با تسلیت ارتحال آیت‌الله تسخیری، گفت: وی درمعاونت بین‌الملل سازمان تبلیغات به تبلیغ اسلام ناب و صدور گفتمان انقلاب اسلامی در بین مستضعفین جهان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمدعلی تسخیری را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون

با کمال تأثر و دریغ، مطلع شدم که عالم فرزانه، حضرت آیت الله محمدعلی تسخیری دار فانی را وداع گفته‌اند.

ایشان نمونه یک روحانی انقلابی و مبارز بود که از دو دهه قبل از پیروزی انقلاب به حزب الدعوه و مبارزات اسلامی آن پیوست و پس از آن نیز همواره در خدمت توسعه اندیشه انقلاب اسلامی در جهان بود.

ایشان پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار تدریس در حوزه و دانشگاه، در مناصب متعددی به ایفای نقش مؤثر پرداخت که از مهمترین آنها می‌توان به عضویت در مجلس خبرگان، معاونت بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیر کلی مجمع جهانی اهل بیت و دبیر کلی مجمع جهانی تقریب اشاره کرد؛ سمت‌هایی که عمده آنها مربوط به وجهه بین‌المللی و جهان اسلامی کشور بوده و الحق شخص ایشان، نقش به‌سزایی در شکل‌گیری، تثبیت و آبرو یافتن این جایگاه‌ها داشته‌اند؛ تا جایی‌که به عنوان نایب رئیس اتحادیه علمای مسلمان نیز انتخاب شدند و به عنوان یک عالم فرهیخته شیعه، دفاع از مکتب اهل بیت و گفتمان انقلاب اسلامی را در یکی از مهمترین محافل علمایی جهان اسلام عهده‌دار شدند و الگوی کاملی را از جمع بین اعتقاد عمیق به تشیع ناب و باور راسخ به هویت امت‌گرای انقلاب اسلامی برای رهپویان این مسیر، به نمایش گذاشتند.

ایشان در سمت معاونت بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی که آغاز تا پایانش با ایشان رقم خورد، به تبلیغ اسلام ناب و صدور گفتمان انقلاب اسلامی در بین مستضعفین کل جهان پرداختند؛ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در امتداد معاونت بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد، تلاش وافری کردند که گسترش فرهنگ ناب اسلامی را با رقم زدن ارتباطات مؤثر در کشورهای مختلف با قوت بیشتری پیش ببرند.

درگذشت شخصیتی اینچنین، قطعاً مصداق ثلمه‌ای است که خسارت آن، نه‌تنها به ایران اسلامی، بلکه به همه دلسوزان امت اسلامی وارد شده است و جز رحمت بی منتهای الهی، چیزی توان جبران آن را ندارد.

اینجانب بار دیگر اندوه خود را از درگذشت آن فقید سعید ابراز می‌کنم و به رهبر معظم انقلاب و نیز خانواده و وابستگان مرحوم آیت الله تسخیری و همه علاقه‌مندان راه و منش ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی را طلب می‌کنم.

محمد قمی

۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی
۲۸ ذی الحجةالحرام ۱۴۴۱ هجری قمری

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات