۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۰۷۰

لغو آیین سنتی ۴۰۰ ساله وداع نخل‌های روستای علوی و خاوه اردهال کاشان

لغو آیین سنتی ۴۰۰ ساله وداع نخل‌های روستای علوی و خاوه اردهال کاشان
مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سلطان محمود ابن امام محمدباقر(ع) روستای علوی از لغو آیین سنتی ۴۰۰ ساله وداع نخل‌های روستای علوی و خاوه اردهال در مشهد اردهال کاشان خبرداد.
مهدی رمضانی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: این تصمیم در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا و با توجه به ازدحام جمعیت در مراسم از سوی برگزارکنندگان برای حفظ جان عزاداران اتخاذ شده است.

وی افزود: مراسم وداع نخل‌ها که در ظهر عاشورا در مشهداردهال با مشارکت هیات روستای خاوه اردهال و روستای علوی اردهال برگزار می‌شود قدمتی ۴۰۰ ساله دارد.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سلطان محمود ابن امام محمدباقر (ع) روستای علوی گفت: عزاداران حسینی در این مراسم باشکوه با شور خاصی ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهند.

رمضانی علوی یادآور شد: آیین سنتی وداع نخل‌های روستای‌های علوی و خاوه اردهال در سیزدهم مهرماه سال ۱۳۹۵ با شماره ۱۳۳۲ در فهرست ملی میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

لازم به ذکر است روستای علوی از توابع مشهد اردهال کاشان در ۴۰ کیلومتری شهرستان کاشان و روستای خاوه از توابع شهر نراق در استان مرکزی است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات