۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۰۹۲
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

اجازه سوء استفاده از عزای سیدالشهدا را به معاندان نمی‌دهیم

اجازه سوء استفاده از عزای سیدالشهدا را به معاندان نمی‌دهیم
حجت الاسلام حیدری گفت: متاسفانه عده ای به اسم عزاداری امام حسین(ع)، اقداماتی انجام می‌دهند که مورد تایید نیست و اجازه چنین اقداماتی به آنها نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست مشترک رؤسای شبکه بهداشت و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان یزد به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید بر ثبت نام هیئت‌های مذهبی در سامانه بیرق اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها، ساعت کار خود را در قالب ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم افزایش دهند تا هیئت‌ها فرصت کافی برای ثبت نام و دریافت اطلاعات مورد نیاز خود داشته باشند.

وی افزود: تمام ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان یزد همچنین نیروهای اداره کل در مرکز استان باید بسیج شوند تا در ایام عزاداری ماه محرم با همکاری شبکه بهداشت، خدمات مورد نیاز عزاداران را به آنها ارائه دهند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه دین اسلام یک دین فکور و پویاست و برای مسائل راهکار و احکام خاص خود را دارد، عنوان کرد: اصل مهم در این ایام، عزاداری و عزادار بودن است و برگزاری شیوه‌های عزاداری موضوع دیگری است که بسته به نوع شرایط می‌تواند متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: وقتی عزادار بودن ملاک است، شیوه‌ها را تغییر می‌دهیم و از روش‌های خلاقانه برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده می‌کنیم اما نکته اینجاست که متأسفانه با گروهی مواجه هستیم که در این زمینه‌ها با عناد وارد می‌شوند و دست به اقداماتی نظیر عتبه بوسی می‌زنند که به هیچ وجه مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت‌های مذهبی و عزاداران واقعی سید الشهدا (ع) نیست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد: نباید به این افراد فرصت دهیم تا مرتکب حرکاتی شوند که این حرکات را پای دین یا پای هیئت‌های مذهبی بنویسند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در قالب دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی، مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری را محدود نکنیم، گفتک هر چه تعداد مراسم عزاداری بیشتر باشد، جمعیت پراکنده‌تر خواهد شد و خطر شیوع کرونا کاهش خواهد یافت.

وی همچنین در مورد مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا و مراسم شام غریبان، عنوان کرد: در این زمینه، در روزهای پنجم یا ششم محرم ماه تصمیم گیری خواهد شد زیرا با برگزاری چند شب مراسم، بهتر می‌توان در مورد مراسم‌های اصلی، پیش‌بینی و برآورد انجام داد.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم روضه‌های زنان همچنین مراسم نوجوانان بیش از سایر برنامه‌ها به دلیل شیوع کرونا لطمه دیده است، افزود: مراسم روضه‌های زنان را می‌توانیم با برنامه رهروان زینبی اداره کل اوقاف و امور خیریه در امامزاده‌ها جبران کنیم و مداحان نیز برای برگزاری مراسم در فضای باز مدارس برای نوجوانان قول همکاری داده‌اند ضمن اینکه از پیشنهادات در این زمینه استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان تبلیغات در سراسر کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های مذهبی را تضمین کرده و هیچ تضمینی در زمینه افزایش یا کاهش شیوع کرونا نداریم زیرا کرونا از طرق مختلف شیوع می‌یابد و نمی‌توان یک عامل را در کاهش یا افزایش آن مؤثر دانست./1399/د102/ب1

ارسال نظرات