۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۶۱۰۹۶
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

توسعه مراکز و رشته های تخصصی با هدف کیفی سازی و نخبه روری در حوزه

توسعه مراکز و رشته های تخصصی با هدف کیفی سازی و نخبه روری در حوزه
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، تقویت و توسعه مراکز و رشته های تخصصی را رویکردی مهم در جهت کیفی سازی فعالیت های علمی و حرکت به سوی نخبه پروری در حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مدیر و معاونین حوزه علمیه استان ظهر امروز با رییس کل دادگستری استان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این دیدار با اشاره به جایگاه حوزه علمیه استان در سطح کشور، گفت: مجموعه حوزه علمیه برادران و خواهران مازندران با بیش از 50 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف نقش بسیار مؤثری در سطح کشور دارند.

وی با بیان که در حال حاضر بیش از شش هزار طلبه در مدارس علمیه برادران و خواهران استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، افزود: با توجه به راه اندازی کرسی رسمی درس خارج در استان نیازی به مهاجرت طلاب به قم نیست.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین مؤسسه آموزش عالی حوزوی کشور نیز با عنایت حضرت آیت الله جوادی آملی در شهر آمل راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طلاب بسیاری در این مرکز مشغول فراگیری سطوح عالی و رشته های تخصصی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه علمیه مازندران از دیرباز در سطح کشور از یک جایگاه خاصی برخوردار بوده است، تصریح کرد: عالمان و بزرگان دینی بسیاری در سطح مدارس علمیه استان پرورش یافته اند که امروز مایه افتخار نظام اسلامی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم ترین رویکرد حوزه در سال های اخیر کیفی سازی برنامه ها و فعالیت ها در سطح مدارس علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا توسعه و تقویت رشته ها و مراکز تخصصی در سطح حوزه علمیه استان به عنوان یک هدف مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش مدیران و اساتید، شاهد تقویت شاخص های علمی در سطح مدارس علمیه استان بودیم، تصریح کرد: همه توان و تلاش خود را برای ادامه این روند رو به رشد به کار خواهیم گرفت تا حوزه علمیه استان را به همان جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز حوزه های علمیه وظیفه دارند طلابی نخبه، مهذب و انقلابی تحویل جامعه اسلامی دهند، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از آثار و برکات حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به ظرفیت بالای فقه شیعی در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اشاره کرد و افزود: ظرفیت بالای حوزه های علمیه به گونه ای است که می توان از توان علمی آن در جهت پاسخگویی و تأمین نیازهای روز جامعه بهره گرفت./950/پ310/ب1

ارسال نظرات