۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۰۹۷
امام جمعه ارومیه:

فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه نهادینه شود

فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه نهادینه شود
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اجرای سیاست های افزایش جمعیت، خواستار نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه وامام جمعه ارومیه ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه، افزود: باید موانع پیش رو برداشته شده و با فعالیت‌های فرهنگی تغییر نگرش‌ها ایجاد شود تا جوانان برای ازدواج و فرزند آوری ترغیب شوند.

وی به اهمیت آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج اشاره کرد و عنوان کرد: نباید در مراکز مختلف با کوچک‌ترین بهانه برای سقط جنین مجوزهای لازم داده شود و باید در این زمینه دقت بیشتری انجام شود. فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از روند مشاوره‌های قبل از ازدواج خواستار تغییر در این حوزه شد، گفت: فضای تشویق به سقط جنین هم باعث ایجاد مشکلاتی در این بخش شده و با کوچک‌ترین مشکلی که در مادران باردار پیش می‌آید سقط جنین را مطرح می‌کنند و این رویه باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی‌از مهمترین مباحث و مشکلات امروز کشور که مطالبه جدی مقام معظم رهبری نیز محسوب می‌شود موضوع تکثیر جمعیت است، در این راستا کمک به ایجاد زمینه‌های آسان ازدواج در کشور یکی از اقدامات با ارزش ستاد اجرایی در کشور است که امیدواریم با تداوم این اقدامات شاهد افزایش روند رشد جمعیتی در کشور باشیم.

امام جمعه ارومیه به اهمیت نقش مردم و مسئولان در ایجاد زمینه‌های ازدواج اشاره کرده و گفت: همه مردم و مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را در میان جوانان فراهم کنند چرا که ازدواج جوانان در کنار نزول رحمت الهی مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وظایف دستگاه‌ها در خصوص افزایش جمعیت مشخص‌شود و رسالت شورا رفع موانع فرهنگی ازدواج و فرزندآوری باشد و تا زمانی که راهکارهای علمی و عملی ارائه نشود نمی‌توان به جای رسید./1399/د102/ب1

ارسال نظرات