۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۶۱۱۰۶
آیت الله شاهچراغی:

اشتغال و همدلی دو رکن اصلی فعالیت کمیته امداد باشد

اشتغال و همدلی دو رکن اصلی فعالیت کمیته امداد باشد
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال و فرهنگ همدلی و کمک به محرومان دو رکن اصلی فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد.
به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه بهترین مردم کسی است که از همه بیشتر در خدمت جامعه است، اظهار داشت: کمیته امداد نیز که با نام امام راحل مزین شده در خدمت محرومان جامعه قرار دارد و خدمت به مردم به خصوص نیازمندان و محرومان یکی از بزرگترین اقدامات است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال از هرجهت به نفع مردم است و خودکفایی و استقلال محرومان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: اشتغال و همدلی دو رکن اصلی که می‌تواند به بهبود شرایط مددجویان کمک کند و هر چه بتوانید در حوزه اشتغال بیشتر ورود کنید به استقلال هر چه بیشتر مددجویان کمک خواهد شد و فرد با زحمت خود زندگی را اداره می‌کند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اشتغال را حتی اگر شده برای یک نفر باید مهم بدانید، افزود: شکم مردم را سیر کردن کاری بسیار نیکو و پسندیده و مصداق عبادت به شمار می‌رود، اما نباید فراموش کرد که در این میان کار فرهنگی از آن مهم‌تر است.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کمیته امداد به نامه و درخواست‌هایی که از سوی روحانیت و ائمه جمعه برای تحت پوشش قرار دادن افراد یا خانواده‌ای ارسال می‌شود پاسخ منفی ندهد تا بتوان برای این محرومان جامعه بهترین اقدام صورت گیرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد نیازمند را که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن این نهاد را ندارند، به گونه‌ای حمایت کند.

مأموریت ذاتی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار، با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است، اظهار داشت: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت شأن خانواده‌ها در صدر برنامه‌ها قرار دارد که سه رکن اصلی اشتغال، مسکن و فرهنگ برای آن تعیین‌شده است.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه ۳۷۵ هزار دانش‌آموز، ۸۱ هزار دانشجو و چهار هزار طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند تا این استعداد‌های خدادادی این افراد مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به توانمندسازی افراد کمک کند اشتغال خرد و خانگی است که این مهم در دستور کار اصلی کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد سرپرست خانواده‌ها بانوان هستند، افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان ایجاد شد که امسال اعتبارات افزایش یافت که با پرداخت شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنا داریم در کل کشور ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

بختیاری با بیان اینکه طی سال گذشته در استان سمنان دو هزار و ۲۰۰ اشتغال با ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها به سه هزار و ۶۰۰ اشتغال با ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافت که این ارتقا می‌تواند به بهبود وضعیت مددجویان کمک کند.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال هیچ محدودیتی قرار داده نشده است، افزود: بر اساس مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد امسال شرایط کرونا در دنیا و کشور حاکم بود که با فرمایش رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی و مواسات در کشور شکل گرفت که تنها به عنوان یک نمونه در ماه رمضان بیش از سه و نیم میلیون بسته توسط سپاه و بسیج توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این نهاد از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز هیچ نوع درآمدی نداشته است، گفت: مردم ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند سال‌های قبل این رقم بسیار کمتر بود ۱۱ میلیون غذای گرم طبق پروتکل‌های بهداشتی و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی به خانه نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: در ادامه مسیر پویش ایران همدل، شعار احسان حسینی و اطعام حسینی برای ماه محرم و صفر انتخاب شده است که طبق پروتکل‌های بهداشتی این روند تداوم خواهد داشت./۹۷۷/د101/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات