۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۱۱۲۱
داستان شنیدنی ۹ خانواده شهید؛

«در خواب‌های دیگران» با قالبی جدید آمد

«در خواب‌های دیگران» با قالبی جدید آمد
کتاب گویای «در خواب‌های دیگران»، نوشته حسن احمدی، از سوی سوره مهر الکترونیک منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا «در خواب‌های دیگران»، نوشته حسن احمدی، از جمله آثار منتشر شده در سال‌های اخیر برای گروه سنی نوجوان است که با موضوع دفاع مقدس نوشته شده است. این اثر روایتگر زندگی 9 خانواده شهید است که در کارخانه سیمان شمال کار می‌کردند.

نویسنده در ابتدا به سراغ خانواده‌ها رفته و با شنیدن روایت‌های آنها، داستانش را شکل داده است. احمدی که پیش از این نیز آثاری درباره دفاع مقدس برای گروه سنی نوجوان نوشته، در این اثر کوشیده است تا داستانش بین واقعیت و خیال در جریان باشد. داستان‌‌های «در خواب‌های دیگران» ساده، روان و دلنشین است. داستان مردان و زنانی است که بدون ادعا در زمان جنگ حضور داشتند و حالا فقط از مردان خانواده، خاطره‌هایشان به یادگار مانده است.

«در خواب‌های دیگران» کوشیده تا فضای قابل باور برای نوجوان امروز تصویر کند و از هرگونه شعارزدگی به دور باشد. در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم:

می‌پرسم: «از کار آقا سید نگفتید. کجا کار می کردند؟ » می‌گوید: «همان شرکت سیمان شمال. تازه سر کار رفته بود که به خواستگاری من آمد. رسمی نبود. وقتی می خواست به جبهه برود از من پرسید راضی به رفتنش هستم؟ من توی کاغذ برایش این رضایت را با دست‌خط خودم نوشتم. دوست و همکارش، آقای حسین شکاری می‌گفت با دیدن این نامه در اتاق سید زیر شیشه میزش بارها به او احسنت گفته بود. گفته بود آفرین به همسری که داری. سید به آقای شکاری گفته بود برای این نامه را زیر شیشه گذاشتم که نگویند اول زندگی اش گذاشت رفت جبهه و خانواده اش راضی نبودند!

سوره مهر الکترونیک کتاب صوتی این اثر را با صدای حامد عباسی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات