۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۱۲۴
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

پژوهش های حوزوی باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد

پژوهش های حوزوی باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حوزه های علمیه باید به سمت پژوهش های کاربردی حرکت کنند، گفت: پژوهش های حوزوی باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان به ظرفیت های بالای پژوهشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی در میان طلاب حوزه علمیه استان بسیار ضروری است.

وی با بیان این که جشنواره استانی علامه حلی نشان داد که ظرفیت ها و استعدادهای پژوهشی مناسبی در سطح مدارس علمیه وجود دارد، بیان داشت: شناسایی، ساماندهی و بهره گیری از توان علمی و پژوهشی این استعدادهای پژوهشی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: به طور حتم برگزاری این کرسی ها به تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، رویکرد جدید حوزه علمیه را تقویت تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به امر پژوهش یکی از بهترین راه های تحقق تحول واقعی در حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه باید به سمت پژوهش های کاربردی حرکت کنند، افزود: پژوهش های حوزوی باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، داشته های علمی امروز حوزه های علمیه را مرهون سال ها تحقیق و پژوهش علمای دین دانست و خاطرنشان کرد: برای حفظ این میراث ارزشمند علمی حوزه باید رویکرد پژوهش محوری در سطح مدارس علمیه تقویت شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که تحقیق و پژوهش از جمله مهم ترین ارکان علمی حوزه به شمار می رود، ادامه داد: بدون توجه به این اصل مهم، مسأله تحول در حوزه ابتر باقی خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموزش در حوزه های علمیه نیز باید رویکرد پژوهشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم آموزش پژوهش محور نیز اثرگذاری مطلوب تری در میان طلاب خواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آشنایی با مهارت های پژوهشی از جمله مهم ترین مسائلی است که باید طلاب مدارس علمیه در جهت فراگیری آن تلاش کنند، افزود: موفقیت در سطوح عالی حوزه نیازمند آشنایی یک طلبه با مهارت های پژوهشی است./950/پ310/ب1

ارسال نظرات