۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۶۱۱۴۹
اقتصاددان حوزوی مطرح کرد؛

حضور طلاب در بازار سرمایه به شرط عدم ضربه به فعالیت علمی تبلیغی

حضور طلاب در بازار سرمایه به شرط عدم ضربه به فعالیت علمی تبلیغی
حجت‌الاسلام رجایی گفت: استقبال طلاب از بازار سرمایه در جهت ارتقای وضعیت معیشتی خود به شرط عدم ضربه به فعالیت علمی و تبلیغی طلاب اتفاق مثبتی است.

حجت‌الاسلام محمد رجایی اقتصاددان حوزوی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به استقبال طلاب از بازار سرمایه و ورود به بورس، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک است و طلاب باید تنها با اموال مازاد خود در این بازار سرمایه گذاری کند.

حجت‌الاسلام رجایی با یادآوری وضعیت دشوار معیشتی طلاب، گفت: با توجه به اینکه طلاب در وضعیت معیشتی دشواری به سر می‌برند، ورود آنها به بورس در صورتی که به فعالیت‌های علمی، تبلیغی و تحقیقی آنها ضربه ای وارد نکند، خالی از اشکال به نظر می رسد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: طلاب پس از گذشت مدتی از تحصیل در حوزه علمیه و به فراخور پیشرفت تحصیلی باید وارد مشاغل متناسب با حوزه تدریس، پژوهش و تبلیغ شوند.

وی به نیاز فراوان نسبت به حضور طلاب در ساحات مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: لزومی ندارد که بسیاری از طلاب تا پایان عمر در حوزه بمانند بلکه حوزه می تواند با طراحی یک سازوکار مناسب برای به کار گیری طلاب در زمینه های مختلف منشا اثر ‌شوند.

حجت الاسلام رجایی ابراز کرد: با صاحب شغل شدن طلاب و اختصاص شهریه به طلبه هایی که ممحض در دروس حوزوی هستند، وضعیت معیشتی هر دو گروه از طلاب ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی به اهمیت ایجاد وقف های جدید برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه اشاره کرد و عنوان داشت: باید با روش های مناسب مردم به سمت وقف های جدید برای حمایت از حوزه علمیه دعوت شوند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات