۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۶۱۱۵۸
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی از سوی هیأتی ها

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی از سوی هیأتی ها
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به ضرورت ابلاغ سخنان اهل بیت (ع) به شیعیان، گفت: مجالس حسینی بیدارکننده از غفلت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در گردهمایی فعالان و موثران مراسمات محرم سال ۹۹ اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) در کربلا به شهادت نمی رسید خبری از اسلام و علم اهل بیت نبود، خانواده هایی هستند که با استفاده از تربیت صحیح اهل بیتی، جهانیان را تحت تاثیر قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خانواده، آموزش و پرورش و مسجد از اضلاع فرهنگ سازی در جامعه هستند، عنوان داشت: تربیت خوب یا بد فرزندان به والدین باز می گردد، از سوی دیگر فرزندان نیمی از عمرشان را در کلاس های درس می گذرانند، مسجد نیز دربرگیرنده مراسم های مذهبی به ویژه عزاداری سیدالشهدا است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه کارکردهای فرهنگ سازی باید در جامعه نمایان شود، اضافه کرد: اگر امروزه شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هستیم باید در تربیت افراد نگاه کرد، مساجد، تکایا، هیأت ها و مناسبت های مذهبی بسیاری وجود دارند که در تربیت اثرگذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه همگان باید نتیجه عملکردهایشان را ببینند، عنوان داشت: با کمال تاسف سبک زندگی غربی رواج پیدا کرده و خانواده های ایرانی در معرض خطر قرار دارند، غربی ها ریشه خانواده را از بن کندند حال آنکه سبک زندگی اسلامی بر اهمیت خانواده تاکید دارد.

وی اظهار داشت: مگر می شود محبت اهل بیت(ع) را داشت اما به اوامرشان عمل نکرد، مذهبی ها و هیأتی ها در تقویت سبک زندگی اسلامی نقش داشته باشند، فرزندان امروزی سرمایه آینده هستند با اخلاق تند، آنها را از اسلام دور نکنیم، شیوه های برخورد را تغییر دهیم نه اینکه حمله ور شویم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه عزاداری های حسینی بسیاری از انسان ها را از خواب غفلت بیدار کرده است، عنوان داشت: یک روایت اهل بیت می تواند انسانی را متحول کند، گفته امامان معصوم است که سخنان مان را به شیعیان برسانید.

امام جمعه اهواز گفت: اینکه عزادار تا نیمه شب عزاداری کند و نماز صبحش قضا شود، فایده ندارد، امام حسین(ع) در روز عاشورا به اقامه نماز در اول وقت پرداخت./۹۴۵۶/پ210/ب1

ارسال نظرات