۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۱۶۷
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

عشق به امام حسین عقلانیت را افزایش می دهد

عشق به امام حسین عقلانیت را افزایش می دهد
آیت الله علما گفت: عشق امام حسین(ع) عقلانیت را افزایش می دهد و سبب می شود انسان به مفهوم آزادگی خود عمیقاً بیندیشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در همایش مداحان و ذاکران حسینی (ع) شهر کرمانشاه که با حضور برخی از مسؤولین کشوری و لشکری برگزار شد، بر ضرورت استفاده از اشعار غنی با مضمون و پر محتوا و تحول آفرین در مراسم روضه خوانی و عزاداری اما حسین(ع) تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران و موجودیت نهضت امام راحل مبتنی بر قیام عاشورای امام حسین (ع) بود لذا باید متناسب با این حرکت عظیم، محتوای اشعار مداحان و ذاکران امام حسین (ع) بر اساس انگیزه نهضت آن امام بزرگ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: عشق امام حسین(ع) عقلانیت را افزایش می دهد، زندگی را جهت می بخشد، شجاعت و بزرگی ایجاد می کند و باعث می شود انسان به مفهوم آزادگی خود عمیقاً بیندیشد و زیر بار هیچ سلطه و زوری نروند.

وی تصریح کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) فرصت مغتنمی است تا بتوانیم در شخصیت خود، موجودیت خود و کیفیت انسانیت خود و عیار بندگی خود غور کنیم و حقیقتاً بدانیم مفهوم زندگی چیست و آینده حیاتمان چگونه خواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان ساخت در ماهیت تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) با دو مفهوم سرکار داریم، اول بُعد عقلانی نهضت حضرت است و دوم بُعد عاطفی و احساسی آن می باشد که این هر دو محتوا مبتنی بر دین و آموزه های الهی و اسلامی می باشد

گفتنی است قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه چند تن از مداحان در رثای حضرت سید الشهدا(ع) به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند./1400/د102/ب1

ارسال نظرات