۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۱۶۹
رئیس سازمان فرهنگی کرمانشاه:

پویش «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» آغاز شد

پویش «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» آغاز شد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از آغاز پویش «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه ایام محرم حسینی قرار داریم و در لبیک به فرموده امام خامنه ای و نیز با همکاری فعالان مذهبی و دینی، مساجد، موسسه ثائر و جامعه ایمانی مشعر پویش «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» در این شهر آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: هدف اصلی از انجام این پویش ایجاد حال و هوای عزا در محلات شهر کرمانشاه در محرم امسال به توجه به شرایط کرونایی است.

عبدالمالکی بیان کرد: هدف اصلی از این پویش جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در سطح جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: سابقه مراسم عزاداری در محرم توسط مردم کرمانشاه به سالیان بسیار دور برمی گردد، از این رو تعطیلی هیات های مذهبی و مجالس عزا برای مردم این استان قابل درک نبود، بنابراین با راه اندازی این پویش در کنار دیگر هیات های مذهبی، سبب ایجاد حال و هوای محرم در این شهر خواهیم شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: یکی از پیام های این پویش برای کسانی که بسیار امید دارند که عزاداری های محرم در کشور و استان کرمانشاه تعطیل شود، این است که مجالس عزای حسینی هرگز تعطیل نخواهند شد.

عبدالمالکی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از شهروندان فهیم کرمانشاهی درخواست می کنیم که در مجالس و هیات های عزاداری سالار و سردار شهیدان؛ امام حسین (ع) حتما پروتکل های بهداشتی و اجتماعی را به صورت کامل رعایت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: برای آغاز این پویش بیش از 3 هزار پرچم در مرحله اول این طرح آماده شده است و نیز از مردم انتظار داریم که در ایام عزاداری به مانند سنوات گذشته با پرچم و نشانه های عاشورایی چهره شهر را تغییر دهند و با این کار حزن و اندوه خود را نشان دهند.

عبدالمالکی در پایان سخنان خود گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، بیش از 5 هزار خانواده کرمانشاهی در پویش «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» شرکت فعال خواهند داشت./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات