۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۱۷۳

برگزاری نماز جمعه در ۲۰ شهر استان همدان

برگزاری نماز جمعه در ۲۰ شهر استان همدان
همدان - مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان گفت: ستاد کرونا با برگزاری نماز جمعه در ۲۰ شهر و شهرستان استان همدان موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی مولایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به کاهش موج بیماری کرونا و وضعت زرد و نارجی در سطح همدان، ستاد کرونا با برگزاری نماز جمعه در 20 شهر و شهرستان این استان موافقت کرده است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان گفت: فردا در شهرهای همدان، درگزین، اسدآباد، گل تپه، شیرین سو، رزن، دمق، اسلامشهر آق گل، فامنین، ازندریان، جوکار، ملایر، سامن، فیروزان، گیان، جورقان، نهاوند، قهاوند، مریانج نماز عبادی و سیاسی با حضور نماز گزاران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مولایی ادامه داد: با این وجود کماکان ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرهای مهاجران، تویسرکان، لالجین، صالح آباد و بهار به علت وضعیت ویژه کرونا موافقت نکرده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: از نمازگزارانی که فردا می توانند در نماز جمعه شرکت داشته باشند درخواست می کنیم که سجاده، مهر، تسبیح و... شخصی به همراه داشته باشند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان تصریح کرد: همچنین ورود بدون ماسک به مساجد ممنوع است و نمازگزاران برای حفظ سلامتی دیگر مومنین ملزم به رعایت فاصله اجتماعی تا حد شرعی باشند.

حجت الاسلام مولایی بیان کرد: همچنین درخواست می شود که افراد سالخورده، کودکان و نیز کسانی که بیماری زمینه ای دارند برای حفظ سلامتی خویش در این مراسم عبادی سیاسی شرکت نکنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان در پایان سخنان خود گفت: برای حفظ سلامتی نمازگزاران برگزاری برنامه های حاشیه نماز جمعه لغو می شود و نیز خطبه های نماز جمعه نسبت به قبل به صورت کوتاه برگزار می شود./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات