۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۱۱۷۴
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

انقلاب و نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی است

انقلاب و نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: مردم مسلمان ایران در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کاری حسینی کرده و اکنون هم انقلاب و نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان که با موضوع محرم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تاریخ اسلام، اظهار کرد: یکی از سرفصل‌هایی که مقام معظم رهبری با تسلطی مثال‌زدنی، موشکافانه و تحلیلی به آن می‌پردازند، تاریخ اسلام است.

وی افزود: روایتگری ایشان از تاریخ اسلام فقط، نقلی و تحلیلی نیست که این نیز به نوبه خود، بسیار با اهمیت است؛ بلکه فراتر از آن، فراتحلیلی جذاب، دقیق، منسجم، کاربردی و متناسب با نیازهای روز از تمام دوران زندگی ائمه با عنوان انسان ۲۵۰ ساله نیز ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: در کنار این نگاه کلی به زندگی ائمه (ع)، ایشان در اجزای این بنای عظیم نیز صاحب نظریات و تحلیل‌های ناب و دقیقی هستند که بررسی عظیم‌ترین قیام تاریخ یعنی قیام حضرت اباعبدالله علیه (ع) یکی از اجزای مهم آن است.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا از موضوعاتی است که اسلام‌شناسان متعددی به زوایای مختلف آن پرداخته‌اند، تصریح کرد: در این میان بحث علت قیام امام حسین (ع) بحثی است که به خصوص در دوران معاصر، فکر و ذهن اندیشمندان بزرگی را به خود مشغول کرده و نظریات مختلفی در این باب ارائه شده است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: مقام معظم رهبری در جایی می‌فرمایند که در حرکت امام حسین (ع)، می‌توان بیش از صد درس مهم که هر کدام سرفصلی برای تربیت یک جامعه است، برشمرد.

وی افزود: پیروزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت عاشورا، شرایط جامعه در زمانه قیام عاشورا، عبرت‌های عاشورا، تقسیم سه‌گانه ظالم و مظلوم و مُنظلم، پیام‌های عاشورا، ابعاد مصائب حسینی، نقش عوام و خواص، مقایسه قیام حسینی و انقلاب خمینی، جلوه‌های عرفانی و معنوی عاشورا، ارزش شهدای کربلا، راز ماندگاری عاشورا و... ازجمله این سرفصل‌ها هستند که هر کدام از این عناوین سخنرانی‌های معظم‌له، قابلیت ارائه در قالب یک درس‌گفتار را دارد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: اما ایشان می‌فرمایند همه آن درس‌ها به کنار، یک درس اصلی وجود دارد که همه آن‌ها حاشیه است و آن متن: «چرا قیام کرد؟».

وی افزود: تحلیلی که خود ایشان از علت قیام امام حسین ارائه می‌دهند بسیار شیوا، مستدل، منطقی، دقیق و کاربردی است، به ویژه این‌که تقریباً هر جا معظم‌له به بحث قیام امام حسین (ع) می‌پردازند، با تأکید بر استمرار فرازمانی و فرامکانی قیام عاشورا، اشاره‌ای هم به شرایط و اقتضائات عصر حاضر مانند پدیده انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و نهضت جهانی مستضعفان دارند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما هنوز مبارزه را تمام شده نمی‌دانیم؛ اما هنوز حرکت حسینی را در جامعه خودمان پایان یافته تلقی نمی‌کنیم؛ اما هنوز در راه کربلا و عاشورا داریم حرکت می‌کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که معظم له می‌فرمایند: با پیروزی انقلاب آرزوی هزار و چند صد ساله مسلمانِ مؤمن و مخلص در مقابل نظام‌های فاسد به تحقق پیوست و ملت ما کاری امام حسینی کرد و به دنبال حسین زمانش، امام عزیز و بزرگوار، حرکت کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات