۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۱۸۱
امام جمعه آستارا:

خبرنگاران اجازه دست درازی به انفال و عرصه‌های ملی را ندهند

خبرنگاران اجازه دست درازی به انفال و عرصه‌های ملی را ندهند
گیلان - حجت الاسلام حافظ نیا گفت: خبرنگاران می‌توانند با قلمشان عاملی بازدارنده در دست درازی به انفال و عرصه‌های ملی باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا در گفت و گویی با تاکید بر صیانت از انفال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر حفاظت از انفال تاکید دارند، اما این امر از طرف مردم و مسئولان جدی گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی باید جدی گرفته شود، افزود: متأسفانه منابع طبیعی از بین می‌رود و اگر خبرنگاران و رسانه‌ها به موضوع بسیار مهم انفال و عرصه‌های ملی حساس نباشند این حرکت ناراحت کننده بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه یک خبرنگار باید طرفدار حق بوده و از دایره انصاف خارج نشود، گفت: شجاعت، صداقت و صراحت در بیان حقیقت از ویژگی‌های بارز یک خبرنگار توانمند است.

امام جمعه آستارا با تاکید بر اینکه خبرنگاران از وابستگی به افراد و شخصیت‌ها خودداری کنند چرا که به کار حرفه‌ای آنها این وابستگی لطمه وارد خواهد کرد، افزود: نقش خبرنگاران در گزارشگری مسائل مختلف با هدف ممانعت از شکل گیری و بروز فساد و خلاف بسیار مهم و اثر گذار است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید بیش از پیش نسبت به حفاظت از انفال و جلوگیری از تصرف انفال حساس باشند.

حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: منابع طبیعی و جنگل‌ها سرمایه باارزش ملی هستند و متعلق به نسل کنونی نیست بلکه نسل‌های آینده نیز در آن حق دارند.

امام جمعه آستارا افزود: طبق روایات، حفظ و توسعه منابع طبیعی یک کار ارزشی است که اجر دنیوی و اخروی دارد./1399/د102/ب1

ارسال نظرات