۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۱۸۳
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

شعار و حرکت شیعه انگلیسی تهیه مهمات برای توپخانه دشمنان اسلام و شیعه است

شعار و حرکت شیعه انگلیسی تهیه مهمات برای توپخانه دشمنان اسلام و شیعه است
مازندران - حجت الاسلام قائمی گفت: جریان شیعه انگلیسی نه تنها به دین خدمت نمی کند بلکه همواره جامعه شیعه و مسلمانان از خیانت های آنها در لباس خدمت آسیب می بیند.

حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به تلاش غربی ها و رسانه های وابسته به آنها در القاء دوگانگی میان مذهب و سلامت اشاره کرد و گفت: هدف غرب در ایجاد دوگانگی میان دین و علم همان رویکرد غربگرایان دوران رنسانس است که با ندای تضاد علم و دین و انحصار دین در عرصه فردی به خدا و آموزه های آن منحصر در خانه نموده و بشریت را به بردگی نوین وا داشته و برای جامعه انسانی سرنورشتی را رقم زد که در سرتاسر جهان چیزی جز نبرد، جنگ و برادر کشی برای کسب قدرت شاهد نبوده است.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی و همه دلسوزان حسینی باید درس شعور و فهم دین در توجه به مصلحت و مقتضیات جامعه اسلامی و شیعی را از امام حسین(ع) بیاموزند و راه ولایت که به تعبیر مناجات شیعه راه سعادت است در پیش گیرند، افزود: اگر مقام معظم رهبری در سلوک رفتاری و اجتماعی خود در این دوران کرونایی بر رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید دارند بر ما نیز فرض و وظیفه است که به ندای لفظی و عملی ایشان لبیک بگوییم.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که بزرگان شیعه در آثار کلامی خود همواره تأکید کردند فرهنگ عاشورا دارای دو بعد است که بعد اول آن شور و عاطفی است، افزود: این بخش متأثر از غربت یک انسان آزاد اندیش و آزادی خواه در میان قوم و کسانی است که او را دعوت اما در اجابت ندای هل من ناصر ینصرنی او طفل شش ماهه ایشان را با لب تشنه به شهادت رساندند و دختر شش ساله او را در غربت به سوگ پدر نشاندند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به بعد دوم فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) از شروع حرکت خود از مدینه به مکه و عراق همواره در سخنرانی ها و دعوت نامه های خود به مسأله شعور، درک زمان و مصلحت نظام اجتماعی و جامعه اسلامی تأکید داشتند به همین دلیل در دوران وجود برادر علیرغم دیدن همه ظلم ها به دلیل وجود معاویه و مهیا نبودن شرایط سکوت اختیار کرد اما با آمدن یزدید ندای تأسف و مرگ بر پیکره اسلام را سر می دهد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هویت انسان، شیعه و حتی هویت انقلاب اسلامی به این قیام و پاسداشت آن وابسته است و به هیچ علت در طول تاریخ زیارت سید و سالار شهیدان تعطیل نشده است، افزود: تعطیلی روضه امام حسین(ع) به معنای از بین رفتن هویت شیعه و ایرانی است و تکریم امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان از باب تعظیم شعائر الهی است که خالق هستی در آیه 32 سوره حج امر به تکریم شعائر الله می کنند.

حجت الاسلام قائمی اددامه داد: تعطیلی روضه حسینی حتی برای مدت کوتاه به طور قطع و یقین خسارات جبران ناپذیری را به جامعه اسلامی و ایرانی وارد خواهد کرد که هرگز قابل جبران نخواهد بود و وظیفه ما در این دوران برگزاری عزاداری حسینی با حفظ همه دستورالعمل های بهداشتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که هر چند ترک اجتماعات و عزاداری سنتی در ماه محرم برای همه ما سخت و دردناک است، افزود: اما برای جلوگیری از بهانه تراشی دشمنان دین باید امسال این عزاداری و مراسم مهم با رعایت دستورالعمل های ابلاغی برگزار شود.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده همه تمام توان خود را برای ضربه زدن به هویت شیعی و فرهنگ عاشورایی ما به کار گرفته اند، گفت: در چنین شرایطی نباید با برخی حرکات جاهلانه و به دور از عقلانیت و ملمو از خرافات به عزاداری حسینی و شیعیان ضربه زد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: کسانی که این روزها با توصیه های وهن آلود تلاش می کنند مسیر عزاداری ها را منحرف کنند در حقیقت همان کسانی هستند که به تعبیر خالق هستی در قرآن ادعای ایمان و شیعه بودن دارند، اما در نهان همان منافقینی هستند که قرآن شر وجودی آنها را از کافران بیشتر می داند.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: شعار و حرکت این گروه های منحرف تهیه آب و مهمات برای آسیاب و توپخانه دشمنان قسم خورده اسلام و شیعه است و این بهترین تعبیر برای این گروه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که تفکرات این جریان منحرف ریشه در اندیشه و تفکرات شیعه انگلیسی دارد که نه تنها خدمت نمی کند بلکه همواره جامعه شیعه و مسلمانان از خیانت های آنها در لباس خدمت و به تعبیری با دست فولادی و مخمل کشیده شده آسیب می بیند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات