۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۱۹۰
آیت الله کعبی:

دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عزاداران رعایت شود

دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عزاداران رعایت شود
خوزستان - آیت الله کعبی با بیان اینکه ملاک در ماه محرم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، گفت: عزاداران باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و بدانند که واجب شرعی است.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار نظیر کرونا واجب شرعی است و هرگونه سهل انگاری و بی مبالاتی در تهدید جان و نفوس و سلامتی مؤمنان، گناه شرعی محسوب می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در آستانه عزاداری سیدالشهدا، برخی‌ها به بهانه دستورالعمل‌های بهداشتی خواهان عدم برگزاری مجالس عزای حسینی هستند و برخی دیگر به نام عزاداری، در رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی سهل انگاری می‌کنند.

آیت الله کعبی بیان داشت: ملاک، در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و در مناطق، حسینیه‌ها و هیأت‌هایی که می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد باید با رعایت آن به اقامه مجلس عزا پرداخت.

وی گفت: در مناطقی که وضعیت قرمز و غیرقابل کنترل است، عزاداری از طریق ابتکار عمل و برافراشتن پرچم‌ها و شعار‌های عزاداری، تقویت فضای مجازی و پخش مداحی صورت بگیرد؛ در عین حال باید به توصیه‌های مراجع و رهبرانقلاب در جمع میان دستورالعمل‌های بهداشتی و مجالس حسینی، بیش از بیش وسواس و دقت به خرج داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در مورد عزاداری، مجالس و زیارت سیدالشهدا وارد شده که اگر توأم با خطر، ضرر و حرج باشد، اشکالی ندارد منتهی منظور خطر و حرجی است که ناشی از اقدام و ممانعت ستمگران و طواغیت در اقامه مجالس عزا باشد.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی و حکومت طواغیت عرب از برپایی مجالس حسینی جلوگیری می‌شد، اظهار داشت: مقوله حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری، یک مسأله جدا است و چنین نیست که بگویند مجالس حسینی، چون شفا دهنده هستند بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شوند، همگان حتی عزاداران باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بدانند یک واجب شرعی است./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات