۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۱۹۹
استاد حوزه علمیه:

فاصله طبقات اجتماعی نتیجه عدم تبعیت از ولایت است

فاصله طبقات اجتماعی نتیجه عدم تبعیت از ولایت است
تهران - حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه فاصله طبقات اجتماعی نتیجه عدم تبعیت از ولایت است، گفت: ولایت مهم‌ترین پایه اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام ناصر یوسفی استاد حوزه علمیه، امروز در نشست پژوهشی که با عنوان «ولایت» در مدرسه علمیه الزهرا(س) و به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: کسانی که پای مکتب غدیر نیامدند همان‌هایی بودند که امنیت، اخلاق و اقتصاد جامعه اسلامی را به مخاطره انداختند.

وی با تأکید بر اینکه ولایت مهم‌ترین پایه اسلام است، ابراز کرد: خاندان عصمت و طهارت(ع) در تبلیغ ولایت بسیار تلاش کردند تا افراد جامعه ولایتمدار تربیت شوند.

حجت الاسلام یوسفی به سیره سیاسی و اجتماعی اهل‌بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه نزد آن بزرگواران بیش از مسائل فردی موردتوجه بود.

استاد حوزه علمیه فواید تبعیت از ولایت را بسیار فراوان دانست و گفت: اگر کسی بخواهد به فواید آن پی ببرد ابتدا باید با پیامدهای عدم تبعیت از ولایت آشنا شود تبعاتی چون سلب امنیت جانی و روانی افراد جامعه که با آرمان‌های بشری مغایر است.

وی با بیان اینکه امنیت اخلاقی در سایه ولایتمداری محقق می‌شود، عنوان کرد: نخستین پیامد فاصله گرفتن از غدیر جدا شدن جامعه از امنیت اخلاقی بود به‌گونه‌ای که بسیاری از محرمات حلال عنوان شد.

حجت الاسلام یوسفی به امنیت جانی جامعه در پرتو ولایتمداری اشاره کرد و گفت: کسانی که به وعده تأمین امنیت جانی زیر بیرق مخالفان غدیر رفتند همان‌ها بیشترین کشته را بعد از رحلت رسول‌الله(ص) دادند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمن از جامعه ولایتمدار هراس و بیم دارد و نمی‌تواند در امور چنین جامعه‌ای دخالت کند حتی اگر دخالت داشته باشد با بی آبرویی ناگزیر به فرار می‌شود در اینجا است که فایده های ولایتمداری مشخص می‌شود.

وی درباره امنیت اقتصادی، عنوان کرد: تبعیض اقتصادی نتیجه فقدان امنیت اقتصادی است؛ فاصله طبقات اجتماعی نتیجه عدم تبعیت از ولایت است که سبب شده عده‌ای در ویلای چند میلیاردی بنشینند و عده‌ای دیگر نان برای خوردن نداشته باشند.

حجت الاسلام یوسفی شفاف‌سازی را از شاخصه‌های مهم جامعه ولایتمدار بیان کرد و گفت: غیر از مسائل نظامی در دیگر امور همه مسؤولان جامعه اسلامی موظف به شفاف‌سازی هستند. تقویت غیرت دینی درگرو ولایت‌پذیری مردم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات