۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۲۰۴
آیت الله اعرافی:

فراکسیون روحانیت جنبه شرعی مصوبات را با شورای نگهبان در میان بگذارد

فراکسیون روحانیت جنبه شرعی مصوبات را با شورای نگهبان در میان بگذارد
عضو فقهای شورای نگهبان در جمع فراکسیون روحانیت مجلس گفت: این فراکسیون می‌تواند جنبه شرعی مصوبات را با فقهای شورای نگهبان در میان بگذارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعضای فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان در محل این شورا دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله اعرافی در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم با بیان اینکه فراکسیون روحانیت مجلس می‌تواند جنبه شرعی طرح‌ها و لوایح را با فقهای شورای نگهبان در میان بگذارد، گفت: علاوه بر لزوم تطبیق مصوبات با قانون اساسی و شرع مقدس، لازم است نمایندگان محترم در تصویب مصوبات به اسناد بالادستی نظام مانند سیاست‌های کلی نظام نیز دقت کافی و وافی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل حوزه با اشاره به اینکه تمام مطالبات امام و رهبری و مراجع عظام جمع‌بندی و بانک طرح‌ها و ایده‌ها ایجاد شده است، تصریح کرد: برای اولین‌بار سند چشم‌انداز حوزه، تصویب و منشور نهاد حوزه و ۱۵ نظام جامع آموزشی نیز به تصویب رسیده است.

وی درباره آسیب‌شناسی حوزه گفت: تاکنون ۳۰ چالش در حوزه و روحانیت شناسایی و در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

 آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: در مدیریت حوزه‌ها، یکصد طرح تحولی آماده و به شکل جهادی انجام شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص رشته‌های حوزه‌های علمیه نیز گفت: با کمک و همفکری ۶۰۰ استاد که قریب سه سال طول کشید بالاخره درختواره رشته‌های حوزه یک ماه پیش به نتیجه رسیده و آماده شده است.

گفتنی است در این جلسه اعضای فراکسیون روحانیت مجلس نیز علاوه بر طرح دغدغه‌های خود بر لزوم اصلاح قانون انتخابات، تجدیدنظر در نحوه احراز صلاحیت کاندیدا‌ها تاکید و نقطه‌نظرات خود را در این باره ارائه کردند./998/د102/ق

ارسال نظرات