۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۱۲۰۵
حجت الاسلام علیزاده:

حال و هوای محرم و سوگواری را در فضای مجازی نهادینه کنیم

حال و هوای محرم و سوگواری را در فضای مجازی نهادینه کنیم
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر لزوم ترویج گفتمان عاشورا در فضای مجازی گفت: حال و هوای محرم و سوگواری را در فضای مجازی نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم در مراسم افتتاحیه «هفتمین سوگواره مجازی اشراق» و و «نخستین سوگواره کنشگران عاشورایی» با یاد روحانی مجاهد مرحوم حاج احمد خسروی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت پرهیز از افراط و تفریط در عرصه عزاداری ماه محرم گفت: ما باید پیرو تدابیر داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی باشیم، زیرا اطمینان داریم ایشان در انجام کارها همه جوانب را در نظر می گیرند.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط کرونایی، رسانه ها در عرصه عزاداری ماه محرم از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، ادامه داد: این موضوع سبب شد تا هفتمین سوگواره اشراق را به صورت مجازی برگزار کنیم و نگاه ویژه ای به رسانه ها داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه با برگزاری سوگواره مجازی استعدادهای علاقه مندان را ارزیابی کرده و در جای درست از آنها استفاده خواهیم کرد، ابراز داشت: فضای مجازی امروز به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است و لازم است بتوانیم حال و هوای محرم و سوگواری را در این فضا نهادینه کنیم؛ به بیان دیگر تعظیم شعائر الهی در این فضا برای ما لازم است.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر لزوم ترویج گفتمان عاشورا در فضای مجازی عنوان کرد: گفتمان سازی فرهنگ عاشورایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما باید شور همراه با شعور را در این فضا برای افراد رقم بزنیم.

وی تأکید کرد: امسال سوگواره را از سطح صنفی به سطح ملی کشانده ایم و عموم ارادتمندان و جبهه انقلاب به این خوان رحمت دعوت شده اند تا ارائه خدمات داشته باشند؛ همچنین بخش های سوگواره نیز گسترش پیدا کرده و از فرصت همکاری و مشارکت متولی فضای مجازی در کشور همچون رادیو معارف، ارشاد، سازمان سراج و صدا و سیما بهره مند هستیم.

حجت الاسلام علیزاده ابراز کرد: درصدد آن هستیم رویداد فاخر فرهنگی سوگواره اشراق را با اضافه کردن بخش های نوآورانه به سطح بین المللی توسعه دهیم، گفت: از عموم حوزیان و دانشگاهیان و ارادتمندان به دستگاه اباعبدالله(ع) و جبهه انقلاب دعوت می شود در این سوگواره شرکت کنند./841/پ202/ق

ارسال نظرات