۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۱۲۲۰
در نشست تخصصی «نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت» مطرح شد؛

حوزویان مطالبه گر دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه افزایش جمعیت باشند

حوزویان مطالبه گر دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه افزایش جمعیت باشند
در نشست تخصصی «نهاد‌های حکومتی و فاجعه جمعیت» تأکید شد که دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه افزایش جمعیت از سوی حوزویان مطالبه گری و پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «نهاد‌های حکومتی و فاجعه جمعیت»، پیش از ظهر امروز، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام رحمت الله معظمی پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم، حجت الاسلام احمد اسدی تحلیلگر و پژوهشگر سیاسی، حجت الاسلام محمد مسلم وافی کارشناس خانواده و افزایش جمعیت، خانم دکتر اردبیلی  کارشاس امور خانواده و همچنین با ارائه دیدگاه های خانم خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام معظمی با با بیان اینکه سقط جنین به بهانه رعایت بهداشت و سلامت مادران به طور قانونی در کشور صورت می گیرد، گفت: متأسفانه آمار رسمی از سقط جنین در کشور وجود ندارد و این آمار را حداقل 200 هزار تا 900 هزار جنین در سال اعلام کرده اند، در حالی که آمار فوت شدگان کرونا کمتر از 20 هزار نفر اعلام شده است.

وی سقط جنین را نسل کشی نوین مردم دانست و افزود: نباید بحث افزایش جمعیت را تنها از طریق دولت ها و و نهادهای حکومتی پیگیری و مطالبه گری کرد؛ بلکه باید تمام نهادهای غیر دولتی همچون بنیاد مستضعفان، مسکن، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران و حتی مراجع تقلید و حوزویان در این عرصه ورود جدی و پیگیر داشته باشند.

بی توجهی جامعه نخبگانی کشور و حوزویان به مسأله کاهش جمعیت

همیچنین خانم خزعلی با بیان اینکه بزرگترین خیانت در بحث کنترل و کاهش جمعیت به مردم کشور شده است، گفت: در سال 1390 رهبر معظم انقلاب علمکرد نظام را در کنترل جمعیت مورد انتقاد قرار داد و خواستار تدوین برنامه در راستای افزایش خانواده جمعیت ایران شدند.

وی با ابراز تأسف از بی توجهی جامعه نخبگانی کشور و حوزویان به مسأله کاهش جمعیت، گفت: باید نهادهای و پژوهشگران حوزوی و مبلغان در عرصه افزایش جمعیت وارد میدان عمل شوند و دغدغه های رهبر انقلاب را در کشور تبلیغ و ترویج کنند.

پیری جمعیت ایران در سی سال آینده واضح  است

در ادامه حجت الاسلام وافی کارشناس امور خانواده و جمعیت با بیان اینکه پیری جمعیت ایران در سی سال آینده واضح  است، گفت: به هر میزان نسل جوان و پویا در خانواده ها تربیت شوند، از جامعه سالم و با نشاط تری برخوردار خواهیم شد.

وی با اشاره به رهنمودها و دغدغه های رهبر انقلاب در موضوع افزایش جمعیت کشور بیان کرد: رهبر انقلاب 43 موضوع را در بحث افزایش جمعیت بیان کرده اند که تا کنون نتیجه و پیگیری از سوی دولت و نهادهای دیگر نشده است.

کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: رهبر انقلاب در جلسه ای با کمیسیون روحانیت مجلس بیان داشته اند که 500 هزار نفر نیروی انقلاب و پای کار برای ترویج و فرهنگ سازی در کشور وجود داشته باشد، می توان امیدوار به حرکت های جمعیت بود اما تاکنون کمتر 5 هزا نفر در این عرصه فعالیت دارند.

حجت الاسلام وافی بیان کرد: جامعه جهانی و دشمنان درصدد کنترل مسلمان به ویژه شیعیان هستند که با نفوذ در دستگاه ها و مسؤولان در حال پیگیری و اجرایی کردن این مسائل هستند.

سیاست های غلط در زمینه خانواده در کشور اجرایی می شود

حجت الاسلام نیک بین نیز با بیان اینکه پژوه نفوذ در تصویب قوانین و کنترل جمعیت خانواده در کشور رقم خورده است و گفت: بسیاری از هیأت های علمی دانشگاه ها و مدیران فعلی نهادهای دولتی تحصیل کرده کشورهای غربی هستند؛ از این رو افکار و نظریه های غربی را در کنترل و کاهش جمعیت دنبال می کنند.

وی با انتقاد از تصویب قانون های پیشین در تنظیم خانواده و کنترل جمیعت ابراز داشت: قانون ها و لوایح به سختی تصویب و اجرایی می شوند و زمانی که قانون ها به تصویب برسند، لغو آن به سختی و دشواری انجام می شود.

نیروهای جبهه انقلاب در زمینه ترویج افزایش جمعیت ورود جدی داشته باشند

همچنین حجت الاسلام احمد سلگی تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه این نشست علمی بیان کرد: متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی تمام فعالیت ها به نهادهای دولتی واگذار شده است و گروه های مردم نهاد را از فعالیت ها و جریان ها کنار گذاشته اند.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب بر حرکت های مردم نهاد تأکید داشته اند، افزود: نباید ما تنها از نهادهای دولتی مطالبه گری در مسأله افزایش جمعیت داشته باشیم، بلکه باید نیروهای جبهه انقلاب اسلامی بدین عرصه ورود فعال و جدی داشته باشند.

حجت الاسلام سلگی ابراز داشت: افکار جریان های لبیرال کشور در کنترل جمعیت واضح است؛ اما باید فرمایشات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب از سوی نیروهای انقلابی به گفتمان اصلی نظام و جامعه تبدیل شود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بسیاری از ائمه جماعات و جمعه کشور و حوزویان در مسأله افزایش جمعیت و تعالی خانواده سکوت محض اختیار کرده اند و هیچ گونه مطالبه گری و ترویج این امر شرعی را ندارند.

آینده روشن پیش روی افزایش جمعیت خانواده ها

 همچنین در ادامه این نشست خانم اردبیلی گفت: باید در بحث افزایش جمعیت کشور آینده روشنی را ترسیم کرد و پیشران های فرهنگی مناسب برای رشد و تعالی خانوده ها ترسیم شود.

کارشناس امور خانواده  اظهار داشت: متأسفانه قانون افزایش جمعیت 6 سال  است که در مجلس به تصویب رسیده؛ اما تا کنون هیچ کدام از بندهای این قانون ها در کشور اجرایی نشده است.

اردبیلی بیان کرد: نباید دوگانه میان کمیت و کیفیت زندگی با فرزندان کمتر در جامعه مطرح شود؛ زیرا خانواده ها می توانند با تعداد فرزندان بیشتر از زندگی سالم­تر و شاداب تری برخودار شوند./998/پ202/ق

ارسال نظرات