۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۲۲۱
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا مطرح کرد؛

روضه های خانگی؛ قدرت نرم شیعه در طول تاریخ

روضه های خانگی؛ قدرت نرم شیعه در طول تاریخ
تهران - حجت الاسلام همتی با بیان اینکه روضه های خانگی سنگر مبارزه شیعه در طول تاریخ اختناق بوده است، گفت: روضه های خانگی قدرت نرم شیعه در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام حیدر همتی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه روضه های خانگی سنگر مبارزه شیعه در طول تاریخ اختناق بوده است، اظهار داشت: یکی از ابعاد کرونا مسأله حمله بیولوژیک و یا تضاد طبیعت با انسان است که اگر هرکدام از آنها باشد به نوعی در تقابل با انسان قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: سبک و مدلی که اهل بیت(ع) در ترویج و تبلیغ مکتب تشیع برگزیدند اولا در اوج خفقان، ثانیا بدون وجود امکانات و آخر اینکه در اسارت و کنترل اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام همتی به یکی از آسیب‌های سال‌های اخیر موجود در هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: تمرکز گرایی و فراموشی هیات های خانگی یا محلی یکی از مهمترین آسیب های هیئات مذهبی در سالهای اخیر است که تحت تاثیر هیات های پر جمعیت و پر هیاهو قرار گرفتند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: در سنت فقهی و دینی مسجد در خانه در محله در بازار تا این که ختم به مسجد جامع می‌شود این سلسله مراتب اثرات تربیتی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه روضه های خانگی همواره محور تربیت اهل خانه و همسایگان بوده است، عنوان کرد: روضه های خانگی قدرت نرم شیعه در طول تاریخ بوده است که با ورود هیات های کلان این ظرفیت عظیم و ارزشمند به فراموشی سپرده شد.

حجت الاسلام همتی در پایان خاطرنشان کرد: اجتماع عاشورا از فرآیند روضه خانگی و محلی شروع می‎شد به گونه ای که قطره قطره جمع می شد و اتصال دریا به قطرات بوده است و جدا شدن این امر امروزه چالش های تربیتی عمیقی را رقم زده است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات