۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۲۲۹
امام جمعه موقت کرمانشاه:

فرقه منحرف شیرازی با «تز افراط» به دنبال تغییر ماهیت واقعی شیعه است

فرقه منحرف شیرازی با «تز افراط» به دنبال تغییر ماهیت واقعی شیعه است
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: جریان و فرقه منحرف شیرازی با «تز افراط» به دنبال تغییر ماهیت اصلی و واقعی اسلام به ویژه شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی عصر امروز با جمعی از فعالان مذهبی، فرهنگی و مداحان استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار که به منظور برنامه ریزی دقیق تر برای ایام دهه محرم برگزار شد، اظهار داشت: محرم امسال نسبت به ادوار گذشته چندین اختلاف مهم دارد که قابل تامل است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اولین مساله برمی گردد به موضوع بیماری کرونا که بسیاری از شئونات دینی همانند نماز جمعه، مجالس مذهبی و... را عملا به تعطیلی کشانده است. از این رو برای اینکه این امر مجالس عزای حسینی را تحت تاثیر قرار ندهند شرعا و عقلا همه ملزم به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: از سویی در بحث کرونا به جز ویروس مذکور، هستند جریان هایی که به بهانه سلامتی مردم و جامعه می خواهند محرم و صفر را تحت الشعاع این شعار خود قرار دهند که اتفاقا از چندماه پیش این کار را در رسانه های وابسته به خود آغاز کرده اند و در این روزها به اوج رسیده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که هر ساله با آن در ایام محرم و صفر روبرو بوده ایم جریان های ضددینی هستند، جریان هایی همانند فرقه شیرازی که به نام دین و به کام استکبار علیه اسلام به ویژه شیعه کار می کنند.

وی گفت: جریان شیرازی، حیاتش به نام اسلام و درآمدش توسط صهیونیست ها و انگلیسی ها تامین می شود و باید گفت شیعه انگلیسی که بزرگان دین و علما همواره بیان می کنند همین طرفداران فرقه شیرازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: این جریان منحرف و به اصطلاح شیعه انگلیسی با «تز افراط» به دنبال تغییر ماهیت اصلی و واقعی اسلام به ویژه شیعه است.

این استاد حوزوی گفت: شما مسؤولان هیات های مذهبی و فعالان دینی و فرهنگی باید خطر این جریان ها را به خوبی درک کنید و اجازه ندهید که ایام محرم برای آنان به یک فرصت طلایی به منظور تخریب شیعه و شعائر آن تبدیل شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار داشت: مطلب دیگری که لازم می دانم بیان کنم، مساله مداحی هاست. مداحان و روضه خوانان باید اشعاری را بخوانند که هم از نظر تاریخی مستند باشند و هم اینکه جایگاه ائمه اطهار را همانطوری که بوده اند معرفی کنند و در کلامشان افراط و تفریط نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: مداحان باید با اشعار خود بیشتر به دنبال ایجاد شعور حسینی در محافل مذهبی باشند و بعد شور حسینی، پس این مطلب را در این ایام همواره مدنظر داشته باشید.

ارسال نظرات