۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۲۳۲
حجت الاسلام قلی پور مطرح کرد؛

جلوه تازه ای از عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

جلوه تازه ای از عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی
مازندران - امام جمعه بابلسر گفت: امسال ملت بزرگ ایران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جلوه دیگری از عزاداری حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: باید طبق نظر مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید همه ما تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم چون سلامت مؤمنان و عزاداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) را حفظ شعائر الهی دانست و با بیان این که نمی توان مردم را از این مراسم با عظمت جدا کرد، افزود: امام حسین(ع) و عزاداری ماه محرم همه هستی ملت مؤمن ایران اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در هیچ دین و مذهبی همانند اسلام به مسأله سلامت افراد تأکید نشده است، افزود: آن دسته از افرادی که تلاش می کنند دین را در مقابل سلامت قرار دهند، به طور حتم افراد مغرض و یا نادانی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دین مبین اسلام نظافت نیمی از ایمان عنوان شده است، خاطرنشان کرد: در هیچ مذهبی این گونه بر مسأله حفظ سلامت تأکید نشده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امسال ملت بزرگ ایران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جلوه دیگری از عزاداری حسینی را به نمایش خواهند گذاشت، تصریح کرد: عزاداری ماه محرم امسال به معنای واقعی همراه با شور و شعور حسینی همراه خواهد بود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دشمن نمی تواند با دروغ پردازی و القای برخی خرافات و بدعت، مسیر عزاداری حسینی را منحرف کند، بیان داشت: هیأت های مذهبی و عموم مردم مؤمن کشورمان فریب هجمه های رسانه ای معاندان را نخواهند خورد و تنها گوش به فرمان رهبری و مراجع تقلید هستند.

وی به هجمه های رسانه ای دشمن برای جلوگیری از حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که علیرغم همه این تلاش ها اجتماع اربعین حسینی به یک حرکت عظیم میلیونی در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: دشمن با سوء استفاده از وضعیت کرونایی کشور می کوشد تا حضور مردم را در این مراسم معنوی کمرنگ کند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که علیرغم همه تلاش های دشمن، عزاداری ماه محرم امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عظمت و جلوه خاصی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت خواهند کرد با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را برگزار کنند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات