۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۱۲۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

برگزاری مراسم عزاداری با حفظ موازین بهداشتی منافاتی ندارد

برگزاری مراسم عزاداری با حفظ موازین بهداشتی منافاتی ندارد
قزوین - حجت الاسلام زهرایی با بیان این که کسی حق مخالفت با برگزاری مراسم عزاداری را ندارد، گفت: با حفظ سلامتی مردم می توانیم براحتی عزاداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین عصر امروز در نشست رزمایش محرم مبلغات دینی که در سالن جلسات اداره کل قزوین برگزار شد گفت: تجربه‌ای که در مراسم روز عرفه و ماه رمضان داشتیم هربار راهکارهای اجرای برنامه های مذهبی را به تهران می فرستادیم.

وی در ادامه افزود: قزوین از نظر راهکار چهارمین استان است که با ۱۴ دستگاه مرتبط ۶۷ جلسه داشته و کار فشرده انجام داده که شعار امسال را با نتیجه محقق شدن عرض ارادت و حفظ سلامت همراه کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه بین مردم شایعه شده که مراسم محرم حسینیه و مساجد تعطیل است ابراز داشت:  دهیاران و مسؤولان بهداشت گفته اند کرونا است و مردم ترسیده اند، بدتر از همه اینکه علما و مبلغان ما هم تن داده اند و قبول کرده اند.

حجت الاسلام زهرایی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مبلغان همچنان سامانه بیرق که مربوط به مجوز برگزاری مراسم عزاداری است را نمی شناسند، بخشی بخاطر اطلاع رسانی ضعیف اداره کل تبلیغات اسلامی بوده و بخشی بخاطر سهل انگاری برخی دوستان مبلغ اما خوشبختانه در شهرهای اطراف قزوین بخشی اطلاع رسانی شده و مشکلات ثبت مجوز رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه با حفظ سلامتی مردم می توانیم براحتی عزاداری کنیم عنوان کرد: در معابر و ورزشگاه ها، مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج و غیره هرکدام که دارای ظرفیت هستند مانند سیستم صوتی، صندلی و... باید استفاده کنیم و برای عزاداری سید الشهدا آماده شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ابراز داشت: کسی حق مخالفت با برگزاری مراسم عزاداری ندارد و اگر مسؤولان روستاها مثل دهیار یا هیئت امنا مخالفت کردند اسامی آنها را به مسؤولان شهرستان‌ها گزارش بدهید.

وی در ادامه افزود: چگونه است که اشخاص در اتوبوس و هواپیما و مترو به یکدیگر چسبیده اند حتی عروسی می‌گیرند و از آن هم بدتر غذا می‌دهند اما متاسفانه برای عزاداری سید الشهدا سخت گیری می‌کنند.

حجت الاسلام زهرایی در پایان گفت: تمام دانشمندان جهان یکی پس از دیگری با این همه پیشرفت در علم از ساخت واکسن این بیماری منحوس شکست خورده اند بنابراین باید از راه معنوی تلاش کنیم./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات