۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۲۶۸
آیت الله مکارم شیرازی:

همه در قبال سلامت عزاداران مسؤولیت دارند

همه در قبال سلامت عزاداران مسؤولیت دارند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه گفته شود مراسم عزاداری به هر قیمتی برگزار شود اگر چه عده ای دچار بیماری شده و از دنیا بروند، سخن غلطی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیام صوتی خود به مناسبت آغاز به کار رادیو محرم که عصر امروز در سالن کوثر صداوسیمای مرکز قم کلید خورد، ماه محرم  را یکی از سرمایه های مهم جهان اسلام دانست و اظهار داشت: دو ماه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته‌اند و اگر این دو ماه نبودند، آثار زیادی از شیعیان باقی نمی‌ماند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حفظ و تقویت عزاداری ماه محرم در شرایط کنونی یک وظیفه شرعی است، عنوان کرد: در عین برگزاری با شکوه مراسم ماه محرم باید محدودیت های بهداشتی موجود نیز موکدا رعایت شود.

وی با تأکید دوباره بر لزوم رعایت بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار داشت: اگر کسانی به واسطه عدم رعایت مسائل بهداشتی سبب ضرر رساندن به خود یا دیگران شوند مسؤول خواهند بود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اینکه گفته شود مراسم عزاداری به هر قیمتی برگزار شود اگر چه عده ای دچار بیماری شده و از دنیا بروند سخن غلطی است و همه در برابر سلامت عزادارن مسؤول هستند.

وی با تقدیر اداره کنندگان رادیو‌ محرم ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب، در محرم امسال با وجود محدودیت‌ها، شکوه این سرمایه بزرگ همچنان محفوظ بماند./1350/پ202/ف

ارسال نظرات