۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۲۷۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

شب عاشورا؛ لیلة القدر عقل

شب عاشورا؛ لیلة القدر عقل
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه مجالس حسینی محفل کسب حکمت و پرورش عقل است، گفت: شب عاشورا، لیلة القدر عقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه‌ شب در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اولویت زمانه را باید در محافل و مجالس حسینی یافت.

وی مجالس حسینی را مجالسی عقلی خواند و ادامه داد: عقل قادر به تشخیص اولویت‌ها است و خداوند نخستین چیزی که خلق کرد عقل بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه خداوند به‌واسطه عقل عبادت می‌شود، عنوان کرد: عقل در وجود انسان شأن پیامبری دارد و در این مجالس عقل پرورش پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه عقل جهت دهنده قلب دانست و اظهار داشت: انسان زمان‌شناس هرگز در معرض هجوم خطا و اشتباه قرار نمی‌گیرد اما کسانی که زمان‌شناس نیستند همواره مرتکب خطا و اشتباه می‌شوند.

وی افزود: انسان در مجالسی چون مجالس عزای امام حسین(ع) می‌تواند از بین خوبی‌ها بهترین و از میان بدترین‌ها بدترین را تشخیص دهد و این تشخیص نشانه حکمتی است که از ابراز محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشأت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه محرم ایام کسب حکمت است، اظهار داشت: خداوند به اهل‌بیت(ع) حکمت عطا کرده برای همین شیعیان در ایام حزن سید سالار شهیدان حکمت کسب می‌کنند بنابراین مجالس حسینی مجلس پرورش عقل و شب عاشورا لیلة القدر عقل محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه ولایتمداری را محور ایمان دانست و گفت: آخر زمان دوره امتحان و غربال است تا شیعه واقعی از منافق مشخص شود؛ رهبر انقلاب عالم به زمان و دارای حکمت هستند ایشان وقتی به یک مساله ای تأکید می‌کنند چون می‌دانند نقطه نجات و سعادت کجا است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات