۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۲۷۳
از سوی نهادهای حوزوی؛

مراسم ترحیم آیت الله تسخیری در مدرسه فیضیه قم برگزار شد

مراسم ترحیم آیت الله تسخیری در مدرسه فیضیه قم برگزار شد
مراسم ترحیم مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری از سوی نهادهای حوزوی و با حضور علما، اساتید و طلاب در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری پنجشنبه شب از سوی نهادهای حوزوی و با حضور علما، اساتید و طلاب در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات عباس کعبی، علیرضا اعرافی، محسن اراکی، محمدی عراقی، محمود رجبی، نجم الدین طبسی و عبداللهی و حجج اسلام والمسلمین ملکا، سید حسن ربانی، سید عبدالفتاح نواب، سید حسن نواب، علی عباسی، زمانی، شهریاری، سید علی اکبر حسینی نژاد، احمد مبلغی، طباطبایی و مظفری در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در این جلسه برای شادی روح آیت الله تسخیری دعا کردند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح ایشان را در همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام با سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) محشور سازد.

نقش آیت الله تسخیری در تبیین فقه سیاسی در سراسر جهان

آیت الله اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه یکی از دانشمندانی که در تبیین فقه سیاسی در سراسر جهان بیشترین نقش را داشت، آیت الله تسخیری بود، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته باشد، اما نظریه سیاسی جدید مبتنی بر ولایت خود را به خوبی برای همگان تبیین کند، برای آن که به یک انقلاب حیات بخش برای بشریت تبدیل شود، کافی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوزه علمیه قم، نهادهای آموزشی و مجلس خبرگان باید به تبیین فقه سیاسی بپردازند، گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از دانشجویان و فرهنگیان مملکت با فقه سیاسی آشنایی ندارند و حتی در حوزه هم حق آن به خوبی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله تسخیری یک عاشق حسینی بود، عنوان کرد: کسی که در هیأت های حسینی نجف توانست شعارهای نو سیاسی ضد طاغوتی را ترویج کند، مرحوم آیت الله تسخیری بود، زیرا ذوق ادبی خاصی داشت و بر انواع آرایه های ادبی مسلط بود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه عشق و شور به اهل بیت(ع) مرحوم آیت الله تسخیری را به عرصه تبلیغ در راستای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب کشاند، مطرح کرد: یکی از دلایل مهمی که ایشان از سوی رژیم بعثی دستگیر شد همین بود که اشعار انقلابی می سرود و آن را در اختیار هیأت های حسینی نجف قرار می داد./841/پ202/ق

ارسال نظرات