۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۲۸۶
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

انزوای آمریکا و شکست طرح تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران

انزوای آمریکا و شکست طرح تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رأی نیاوردن طرح تمدیدتحریم تسلیحاتی علیه ایران بیانگر انزوای آمریکاست، گفت: اقدام ذلیلانه امارات از حافظه تاریخی امت اسلام پاک نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر الهی از دیدگاه آیات قرآن کریم گفت: ماه محرم و صفر برای مردم عزیز ما نماد ابراز عشق به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) است.

عزاداری برای سیدالشهدا از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است

وی با بیان اینکه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است، ادامه داد: تعظیم شعائر الهی به معنای مطرح کردن، نهادینه سازی و دفاع از حریم آنها است؛ اوامر الهی و مسائلی که نشانه خداوند و دین را با خود دارد را می توان شعائر الهی دانست.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه اعمال انسان برخاسته از باورهای او است، خاطرنشان کرد: انسان باید از صمیم قلب نسبت اقامه اوامر الهی عمل کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نظام اسلامی از آغاز تا کنون در خط مقدم ترویج مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) قرار داشته است، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی همه ما موظف هستیم طبق دستور صریح رهبری، دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم.

 وی تأکید کرد: برخی می گویند حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مجالس عزاداری را برپا نکنید، این سخن بی مبنا و بی اساس است؛ برخی دیگر نیز می گویند حتی اگر کرونا گرفته و بمیریم باید ارادت خود را به امام حسین(ع) ابراز کنیم؛ آری، اما عشق خود را به گونه ای ابراز کنید که اباعبدالله(ع) بپسندند، آیا ایشان خودکشی را می پسندند؟ نظام اسلامی پیشگام تشکیل مجالس عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به هفته دولت و بیان اینکه حمایت از ارکان نظام سیره امام و رهبری بوده و هست، خاطرنشان کرد: دولت های بعد از انقلاب خدماتی داشته اند و نقدهایی نیز به کارشان وارد بوده است؛ ما باید از خدمات‌شان تقدیر کرده و نقدها را نیز به صورت منصفانه تبیین کنیم؛ از سویی دیگر همان‌گونه که مردم حق نقد را برای خود قائل هستند، دولت نیز از نقدها استقبال کند و بداند امروز باید با همکاری همه دستگاه ها تورم و گرانی افسار گسخته ای که اشک بسیاری از مردم را در آورده است را مهار کند.

اقدام ذلیلانه امارات از حافظه تاریخی امت اسلام پاک نخواهد شد

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اقدام ذلیلانه امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از اخبار بسیار بد روزهای گذشته بود، تصریح کرد: دولت امارات بداند باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه عواقب دارد و دودش در چشم خودشان خواهد رفت؛ هر اتفاقی در منطقه بیفتد اماراتی ها هم مقصر هستند و نمی توانند از زیر بار مسؤولیتش شانه خالی کنند.

وی حرکت امارات را حرکتی ضد قرآنی و ضد اسلامی دانست و با انتقاد از مفتی های امارات در فتواهای ضد قرآنی که می دهند، مطرح کرد: همه می دانیم که اماراتی ها امروز روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده اند؛ اقدام امارات نوعی خوش رقصی برای دولت ترامپ در انتخابات آینده آمریکا است؛ از سویی دیگر نیز به نوعی می خواهند واکنش جهان اسلام را نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ببینند و اگر مشاهده کنند واکنش ها شدید بود، کشورهایی که در صف این عادی سازی قرار دارند عقب نشینی می کنند، اما اگر واکنش ها شدید نبود، آنها نیز روابط خود را با این رژیم غاصب علنی می کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امارات بداند جنایتش در هم دستی با رژیم جلاد و کودک کش صهیونیستی از حافظه تاریخی امت اسلام پاک نخواهد شد، گفت: نتانیاهو گفته است این عادی سازی روابط در مسیر صلح است، رژیم صهیونیستی و صلح؟ خنده دار است، زیرا همه می دانند این اقدام در راستای متشنج کردن منطقه بوده و رژیمی که بر پایه خون ریختن بنا شده است صلح نمی داند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حرف های خنده دار دیگر نتانیاهو این است که روابط این رژیم با امارات در راستای ساختن واکسن برای کووید 19 است، خطاب به وی تصریح کرد: شما خودتان کووید 19 در منطقه هستید و جهان اسلام با شما مقابله کند.

رأی نیاوردن پیش‌نویس تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران بیانگر انزوای آمریکا است

امام جمعه موقت تهران همچنین به شکست آمریکا در طرح تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت اشاره و بیان کرد: آمریکا تلاش کرد این پیشنویس رأی بیاورد، اما تنها کشور کم جمعیت دومینیکن به آن رأی داد؛ این اوج بدبختی یک دولتی است که ادعای ابرقدرتی می کند؛ این ماجرا بیانگر انزوای آمریکا در سطح بین المللی بوده و دولتمردان آمریکا این انزوا را درک کرده، بلند پروازی نکنند و بدانند مکانیسم ماشه نیز به ضرر خودشان تمام می شود.

وی در پایان انفجار بزرگ بندر بیروت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه منتظر تحقیقات دولت لبنان در این زمینه هستیم، عنوان کرد: کشورهای مرتجع منطقه به ویژه عربستان از آغاز این انفجار سعی کردند موج اعتراضات را به سوی حزب الله متوجه کنند، اما باید دانست حزب الله بازوان پرقدرت دفاع از لبنان بوده و مردم لبنان هیچ‌گاه از آن جدا نخواهند شد، زیرا آنها را فرزندان با غیرت خود می دانند./841/پ201/ف

ارسال نظرات