۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۱۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

درس عاشوار؛ ایستادگی در مقابل دولت‌های وحشی

درس عاشوار؛ ایستادگی در مقابل دولت‌های وحشی
نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: مبانی عاشورا در عرصه سیاسی، علمی و نظامی ایستادگی در مقابل جهنمی‌ترین و وحشی‌ترین دولت‌ها یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به اینکه ما باید اهداف بلند مکتب عاشورا را به خوبی بشناسیم، گفت: ما باید با تأسی به اهل بیت(ع) نسبت به امام حسین(ع) معرفت افزایی کنیم.

وی هدف اساسی عزاداری های ماه محرم را معرفت افزایی نسبت به قیام اباعبدالله(ع) دانست و ادامه داد: ما باید سیره نورانی ایشان را به عنوان الگوی زندگانی خویش قرار دهیم و بدانیم اگر از ایشان پیروی کنیم به سعادت خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم با سربلندی زندگی کنیم باید راه امام حسین(ع) را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: امروز همه آزادمردان جهان در مبارزه با استکبارگران از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) الگو می گیرند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه در مکتب اباعبدالله(ع) ذلت در برابر دشمن راه ندارد، اظهار کرد: آزادگان تاریخ با تأسی به سیره امام حسین(ع) هیچگاه در برابر استکبارگران و استعمارگران ذلت را نمی پذیرند و همواره با ظلم و زیاده خواهی دشمن مقابله می کنند.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس فرموده امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب عاشورا بود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی با تبعیت از فرهنگ عاشورا در مقابل انواع توطئه های استکبار و صهیونیسم و ایادی آنها ایستاده و انواع توطئه های داخلی و خارجی و فتنه منافقان و تروریست ها را خنثی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراز کرد: اگر مکتب عاشورا و درس مقاومت اباعبدالله(ع) نبود نمی توانستیم 41 سال در برابر دشمن ایستادگی کنیم؛ البته ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن هزینه دارد و اباعبدالله(ع) این را به ما آموخته است که در راه قرب الهی باید از همه هستی خود بگذریم.

نماینده ولی فقیه در زنجان شهدای دفاع مقدس، جبهه مقاومت، اقتدار علمی و مدافعان حرم را نمونه هایی از تربیت یافتگان مکتب عاشورای سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: آن‌گونه که امام و رهبری نقشه راه را در گام دوم انقلاب برای ما ترسیم کردند نسل جوان با احساس مسؤولیت بیشتر و استفاده از تجربه پیشکسوتان انقلاب باید با قامتی استوار در برابر دشمن بایستند.

وی همچنین با اشاره به هفته دولت مطرح کرد: پایه انقلاب با خون بوده و با خون هم ماندگاری پیدا کرده است، از این رو دولت ها باید با توجه به مبانی عاشورا در عرصه سیاسی، علمی و نظامی در مقابل جهنمی ترین و وحشی ترین دولت ها یعنی آمریکا و صهیونیست ها ایستادگی داشته باشند و بدانند ذلت و تسلیم شدن در برابر این دشمنان عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید داشتند، از این رو ما نیز باید به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داشته باشیم./841/پ202/ف

ارسال نظرات