۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۲۹۵
امام جمعه شاهین شهر:

مطالبه‌گری از مسؤولان مانع طمع رسیدن به قدرت می‌شود

مطالبه‌گری از مسؤولان مانع طمع رسیدن به قدرت می‌شود
اصفهان - حجت الاسلام هاشمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان سبب می‌شود افراد خود را در محضر مردم پاسخگو ببینند و طمع مسؤولیت نداشته باشند.

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه توصیه قرآن کریم به این است که در جامعه همیشه باید عده ای امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب و مانند نماز است و همه باید نسبت به این موضوع مبادرت داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه ما مسأله امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود، مسائلی نظیر بدحجابی به اذهان متبادر می‌شود، البته که امر به معروف و نهی از منکر نسبت به کسانی که به ضروریات دین کج دهنی و بی توجهی می‌کنند لازم است اما امر به معروف و نهی از منکر ابعاد مهمتری هم دارد که به آن کمتر توجه شده است.

اولویت امر به معروف و نهی از منکر معطوف به مسؤولان است

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بسیار محدوده وسیعی دارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و بزرگان، اینطور نشان می دهد که در امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان در اولویت هستند.

حجت الاسلام هاشمی عدم امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری از مسؤولان را عامل تلاش افراد مختلف برای دستیابی به پست و مقام در کشور دانست و تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر معطوف به مسؤولان به صورت جدی‌تر و گسترده‌تر انجام می‌شد آنقدر افراد برای گرفتن یک پست به سراغ رایزنی و لابی و رانت نمی‌رفتند چرا که خودشان را در محضر مردم پاسخگو می دیدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طمع برای ریاست طلبی به موازات گسترش امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسؤولان کاهش پیدا خواهد کرد و اقداماتی نظیر لابی‌گری‌ها و بعضی کارهای سخیف نیز در کشور کم خواهد شد چرا که پاسخگویی به مردم در پیش روی افراد قرار دارد.

مطالبه گری باید همراه با حفظ امید باشد

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه مرز مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر این است که از حرمت شکنی، افراط و نادیده گرفتن حقایق اجتناب شود، اظهار کرد: نباید مطالبه گری ما را به سمتی ببرد که دستاوردهای نظام مقدس اسلامی را نادیده بگیریم یا مواضعی داشته باشیم که باعث شادی و سوء استفاده دشمنان شود.

حجت الاسلام هاشمی بر ضرورت رعایت دستورات شرعی امر به معروف و نهی از منکر و در نظر گرفتن مصلحت نظام و کشور تأکید کرد و گفت: باید همه افراد به ویژه تریبون داران و اصحاب رسانه مراقبت کنند که رویکرد مطالبه گری آنها باعث از بین رفتن امید در جامعه نشود و موجب نشود پرداختن افراطی به مسائل منفی امید را در جامعه از بین ببرد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مسئولان در قبال هر انتقادی به هم صنف، حساسیت دارند تعابیر محترمانه تر باشد.
0
0
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
انتقاد
0
0