۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد؛

محرم؛ فرصتی برای بندگی و غلبه بر نفس اماره

محرم؛ فرصتی برای بندگی و غلبه بر نفس اماره
تهران ـ استاد حوزه علمیه محرم را فصل عهد بندگی دانست و گفت: محرم بهترین فرصت برای نجات از وسوسه‌های نفس اماره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، روز گذشته در مراسمی که در فضای آزاد آستان مقدس امام‌زاده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: امسال مردم مؤمن و متدین با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شرکت کردند و با نشستن زیر هوای داغ و سوزان اجازه ندادند مجالس اباعبدالله الحسین(ع) از رونق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اعمال روز اول ماه محرم، عنوان کرد: امام رضا(ع) برای روز اول ماه محرم مؤمنان را به اقامه یک نماز دو رکعتی و قرائت دعا سفارش می‌کنند؛ زیرا بهترین ایام برای نزدیک شدن به خداوند متعال ماه محرم است جوانان این ماه را غنیمت بدانند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان همواره تلاش می‌کند انسان را از وادی بندگی دور کند، اظهار داشت: در فرازی از این دعا امام رضا(ع) می‌فرمایند بارالها؛ در این سال جدید از تو درخواست می‌کنم مرا یاری کنی تا ابلیس بر من تسلط نیابد. دوران جوانی بهترین وقت برای بندگی خداوند متعال است.

وی با تأکید بر اینکه انسان همواره باید اهل مراقبت نفس باشد، گفت: اعمال ناشایست سبب فاصله آدمی از خداوند و اولیای الهی می‌شود در همین قطع ارتباط  است که ابلیس قدرتمند می‌شود؛ انسان زمانی که نسبت به نماز و یا انجام اعمال نیکو سستی می کند نفس او ضعیف شده و تابع اوامر شیطان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به درخواست دیگر حضرت اشاره و بیان کرد: حضرت می‌فرمایند بارالها؛ به من قدرت ده تا بر نفس اماره خویش غلبه کنم؛ نفس اماره انسان را به لذت‌های زودگذر دنیای و سرپیچی از اوامر الهی دعوت می‌کند تا انسان آرام‌آرام به‌سوی گناه سوق پیدا کند. گریه بر امام حسین(ع) سبب قدرت انسان و مغلوب شدن نفس اماره می‌شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: همچنین حضرت در این دعا درخواست می‌کنند در سال جدید به اموری مشغول شوند که سبب نزدیک شدن ایشان به خداوند باشد؛ نماز اول وقت، تمرین ترک گناه، خدمت به والدین و نماز شب سبب قدرت انسان و ضعیف شدن شیطان می‌شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات