۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۳۰۹
حجت الاسلام میرزامحمدی:

مجالس عزاداری از اعظم شعائر الهی است

مجالس عزاداری از اعظم شعائر الهی است
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آموزه های وحیانی به انسان ها اجازه بی تفاوتی نسبت به شعائر الهی را نمی دهد، گفت: اقامه عزا به تنهایی ایمان انسان را کامل نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در دومین شب عزاداری ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام که در جوار مزار شهدای گمنام قم برگزار شد، یکی از مهم ترین سفارشات اهل بیت(ع) را تشکیل محافل و مجالس عزاداری دانست و گفت: ائمه معصومین(ع) در روایات خود تأکیدات بسیاری بر برپایی مجالس ذکر مصائب امام حسین(ع) داشته اند.

وی با اشاره به اینکه انسان از طریق شرکت فعالانه در مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) تربیت می شود، ادامه داد: پیروی از مکتب عاشورا تنها راه سعادت و خوشبختی ابدی انسان ها است.

حجت الاسلام میرزامحمدی برپایی مجالس عزاداری محرم را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و با تأکید بر اینکه مجلس عزاداری اعظم شعائر الهی است، اظهار داشت: انسان ها نباید نسبت به شعائر الهی بی اعتنایی کرده و حرمت آنها را بشکنند؛ شعائر الهی باید به صورت اجتماعی مورد تعظیم قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آموزه های وحیانی به انسان ها اجازه بی تفاوتی نسبت به شعائر الهی را نمی دهد، تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم عزادازی محرم از نشانه های تقوای قلوب است.

حجت الاسلام میرزا محمدی خاطرنشان کرد: طبق روایت نبوی در آخرالزمان ایمان کسی کامل نمی شود، مگر اینکه پیامبر اکرم(ص) را از خودش و اهل بیت(ع) ایشان را از اهل بیت خودش بیشتر دوست داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اقامه عزا به تنهایی ایمان انسان را کامل نمی کند، عنوان کرد: ایمان انسان تنها از طریق اکمال معرفت نسبت به معارف معصومان(ع) کامل می شود.

این خطیب حوزوی با تأکید بر ضرورت معرفت افزایی افراد در مجالس عزاداری ماه محرم اضافه کرد: این که انسان گرم لذت های دنیوی باشد و در مجالس عزاداری شرکت کند تا امام معصوم(ع) گناهانش را شفاعت کند، درست نیست./841/پ202/ف

ارسال نظرات