۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۳۱۳
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک:

انقلاب اسلامی به تبعیت از عاشورا چراغ هدایت را بر افروخت

انقلاب اسلامی به تبعیت از عاشورا چراغ هدایت را بر افروخت
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که عصر انقلاب اسلامی عصر سکوت نبود، گفت: امروزه در گام دوم انقلاب اسلامی این هدایت گری باید امتداد و گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس وزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک در سخنرانی شب دوم محرم خود با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند در سمت راست عرش الهی در خصوص مقام و منزلت امام حسین نوشته شده است «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة».

وی درباره ابعاد هدایت گری امام حسین(ع) گفت: مراد از هدایت در راهنمایی صحیح است؛ در دنیای امروزی می بینیم که حقیقت گم می شود و این از بمباران اطلاعاتی و فضای مجازی ناشی می شود که حقیقت از غیر حقیقت گم می شود و تمسک به هدایت گری امام حسین(ع) در این راستا مهم است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: هدایت کامل توسط انبیای الهی صورت گرفته است و وقتی که خداوند متعال از پیامبران سخن می گوید، آنها را پیامبران هادی معرفی می کند و پیامبران امامانی هدایت کننده هستند.

وی با بیان این که اگر انسان ها از هدایت قرآن بهره مند شوند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد، افزود: امروزه به جای پذیرش هدایت الهی، راه های باطل حتی در قالب ادیان بشرساخته کاذب عرضه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با اشاره به غفلت انسان ها نسبت به خداوند متعال اظهار داشت: این هدایت را باید از طریق خدای متعال دریافت کنیم و هر چند که بشر امروزی با رویکردهای انسان محورانه و طغیان بشر، هدایت الهی را کنار گذاشته است و وضع مادی و دنیای انسان ها که بهتر شده است، خود را همه کاره می دانند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تفسیرهای نادرست از آیات الهی را سبب انحراف مردمِ پس از زمان پیامبر(ص) از دین دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) خود را شهر علم و هدایت معرفی کرده بودند اما بعد از آن حضرت وضعیت هدایت یافتن مردم و بهره مندی انسان ها از هدایت الهی تغییر کرد و پس از رسول خدا(ص) هر چند که قرآن بالاترین نقطه هدایت برای بشریت وجود داشت اما تفسیرهای نادرست از آیات الهی سبب انحراف در دین شد، به گونه ای که شهر علم پیامبر(ص) که دروازه و درگاهی داشت که حضرت علی(ع) بود، مورد لعن و نفرین قرار می گرفت و این وضعیت جامعه پس از پیامبر(ص) بود.

وی با اشاره به خطبه ای از سیدالشهدا(ع) افزود: امام حسین(ع) 50 سال پس از پیامبر اکرم(ص) و در ورود به کربلا که اوایل محرم صورت گرفت، در خطبه ای فرمودند(ع) «اَلا تَرَوْنَ اِلَي الْحَقِّ لا يُعْمَلُ بِهِ، وَ اِلَي الْباطِلِ لا يُتَناهي عَنْهُ» آيا نمي نگريد که به حق عمل نمي شود و از باطل و بيداد روي نمي گردانند؟

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک اظهار داشت: با توجه به این که اهل بیت(ع) نور واحدی هستند، هر امامی در موقعیت امام حسین(ع) قرار می گرفت، مانند آن حضرت عمل می کرد و هر امامی که در زمان امام حسن(ع) واقع می شد، همانند آن حضرت صلح می کرد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به تبعیت از عاشورا چراغ هدایت را بر افروخت، گفت: انقلاب اسلامی عصر سکوت نبود و مردم باید قیام می کردند تا این چراغ هدایت گم نشود؛ در زمانی که دین کنار گذاشته شده بود و امری خرافی قلمداد می شد، انقلاب اسلامی به تبعیت از عاشورا چراغ هدایت را بر افروخت؛ امروزه در گام دوم انقلاب اسلامی این هدایت گری باید امتداد و گسترش پیدا کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تأکید اهل بیت(ع) نسبت به برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) تصریح کرد: این که اهل بیت(ع) بر به برپا داشتن مجالس عزای سیدالشهدا(ع) تأکید داشتند، به خاطر اهمیت این جریان بوده است و ائمه اطهار(ع) نیز مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) برپا می کردند و این مجالس در زمان ائمه(ع) نیز مرسوم بود و مورد سفارش آن حضرات بوده است./822/پ202/ف

ارسال نظرات